Χωρίς ελικόπτερο NH-90 για αεροδιακομιδές οι Κυκλάδες – Πάει για συντήρηση

Άκης Αξαόπουλος
16/05/2018 21:12
 
 
 

Προσωρινή αυλαία, φαίνεται πως έριξαν τα NH-90 για το αεροδρόμιο της Σύρου και τις καθημερινές αεροδιακομιδές από το σύμπλεγμα των Κυκλάδων.

Η συμπλήρωση των ωρών απ’ όλα τα διαθέσιμα ΝΗ-90 (2 από τα 14) και η αναγκαστική καθήλωσή τους για την υποχρεωτική συντήρηση, έρχεται σε μια περίοδο που θεωρείται κρίσιμη. Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και η άφιξη χιλιάδων επισκεπτών στα νησιά μας, δημιουργεί επαυξημένες ανάγκες.

Με την υπογραφή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνου Καμμένου, “ξεπαγώνει” η σύμβαση που αφορά στην υποστήριξη και ολοκλήρωση του προγράμματος για τα ελικόπτερα NH-90. Στο διάστημα που μεσολάβησε η εταιρία άλλαξε τη σύνθεση των αντιπροσώπων της, αντικαθιστώντας συνολικά έξι άτομα. Από το ΓΕΣ ήδη ζήτησαν την ενίσχυση με ανταλλακτικά για τα 14 ελικόπτερα προκειμένου να να ειναι διαθεσιμα το συντομότερο δυνατό. Η εταιρεία φέρεται να ζήτησε εξάμηνη προθεσμία για την αποστολή, ωστόσο από το Αρχηγός ΓΕΣ απαιτήθηκε η ολοκλήρωση της σχετικής παραγγελίας εντός τριών μηνών. Στόχος είναι να προχωρήσουν οι εργασίες και τα ελικόπτερα να είναι σύντομα διαθέσιμα.

Και το κριτήριο της διαθεσιμότητας, όπως τόνιζε καλά ενημερωμένη πηγή, δεν είναι αριθμητικό: “τα διαθέσιμα ελικόπτερα τα μετράμε με τις εναπομείνασες ώρες έως τις απαιτούμενες για να περάσουν την απαραίτητη συντήρηση” και πρόσθετε χαρακτηριστικά: “Δεν μπορώ να λέω ότι έχω διαθέσιμο ελικόπτερο, διαθέσιμο αλλά να έχει υπόλοιπο πέντε ωρών.”

Οι τεχνικοί του 2ου ΤΕΑΣ από το οποίο επιχειρούν τα ΝΗ-90 ήδη δίνουν τον δικό τους αγώνα δρόμου για να καταφέρουν να βγάλουν «διαθέσιμο» κάποιο εκ των ελικοπτέρων και ν’ αντικαταστήσει το τελευταίο που βρίσκεται στη Σύρο. Άλλωστε χρειάζεται σε σύντομο χρονικό διάστημα συμπληρώνει τις πτητικές ώρες που θα καταστήσουν αναγκαστική την επιστροφή του στο υπόστεγο για τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης συντήρησή του.

Στην Αεροπορία Στρατού άλλωστε περίσσευε ο προβληματισμός αφού η υποστήριξη που χρειάζεται σε επίπεδο ανταλλακτικών για τα ΝΗ-90, δεν είχε την επιθυμητή εξέλιξη. Την ίδια ώρα οι τεχνικοί δίνουν την μάχη τους για τη διαθεσιμότητα ελικοπτέρων χτυπούν στον γνωστό σκόπελο των υπογραφών….

Τα ΝΗ-90 βρίσκονταν στα όριά τους με τις καθημερινές αεροδιακομιδές από τη Σύρο οι οποίες πολλές φορές δεν επέστρεφαν από ένα μικρή νησί στο μεγαλύτερο που διαθέτει νοσοκομείο και τις ανάλογες υποδομές, αλλά το ελικόπτερο έφτανε στην Αθήνα με τον ή τους ασθενείς και στη συνέχεια επέστρεφε στην απομακρυσμένη του βάση, αυτή της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Οι αεροδιακομιδές έφτασαν τις τρεις και τέσσερις καθημερινά ενώ οι επίσημοι αριθμοί από το Γενικό Επιτελείο Στρατού είναι αμείλικτοι. Σύμφωνα με τις πληροφορίες τον ρόλο του «από μηχανής Θεού» θα κληθούν να παίξουν αυτοί που έβγαλαν τα κάστανα από τη φωτιά και κατά τη διάρκεια των πυρκαγιών.

Ο λόγος για τα ελικόπτερα τύπου Chinook τα πληρώματα των οποίων είναι συνηθισμένα και στην αποστολή της αεροδιακομιδής μιας και την πραγματοποιούν με το ελικόπτερο τους που βρίσκεται σε μόνιμη βάση στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Ένας προβληματισμός που υπάρχει για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είναι πως πολλά από τα μικρά νησιά των Κυκλάδων δεν έχουν το απαραίτητο μήκος και πλάτος στα ελικοδρόμιά τους, που χρειάζεται το Chinook για να προσγειωθεί (45μ. χ 45μ.).

Σε κάθε περίπτωση πάντως όπως τονίζουν πηγές από το πεντάγωνο η υπογραφείσα συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο άμυνας και το υπουργείο υγείας ξεκαθαρίζει πως όταν απουσιάζει το ΝΗ-90 αναπληρώνεται από άλλα πτητικά μέσα των ΕΔ, οπότε εκτός των Chinook ίσως τεθεί κάποιος άλλος τύπος ελικοπτέρου σε «μεγίστη» ετοιμότητα.

Τονίζεται πως τα πληρώματα των ελικοπτέρων Chinook πιθανό να βγάλουν το φίδι από την τρύπα διότι στις πυρκαγιές από τη διαθεσιμότητά των 3 ελικοπτέρων που είχε ζητηθεί από το υπουργείο προστασίας του πολίτη, μόλις κρίθηκε αναγκαίο μέχρι και επτά ελικόπτερα απογειώθηκαν από την πίστα του 4ου ΤΕΑΣ για να συνδράμουν από αέρος το έργο των επίγειων πυροσβεστικών δυνάμεων την ώρα μάλιστα που η χώρα μας ακόμη περίμενε τα νοικιασμένα ελικόπτερα να φτάσουν στην Ελλάδα ενώ τα δάση της είχαν παραδοθεί στις φλόγες.

Προ εβδομάδων και μάλιστα πριν από την επίσημη έναρξη της αντιπυρικής περιόδου ελικόπτερο Chinook έγραψε 4,7 ώρες σε μια “αμφιλεγόμενη” φωτιά στη Σέριφο η οποία δεν απειλούσε οικισμό ούτε έκαιγε καν δασική περιοχή.

Πηγή: onalert.gr

(Visited 90 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*