Ο Δήμος Μυκόνου στην ψηφιακή εποχή με νέες καινοτόμες εφαρμογές και υπηρεσίες

Άκης Αξαόπουλος
12/05/2020 21:19
 
 
 

Πιο γρήγορα, πιο άμεσα, πιο απλά η εξυπηρέτηση των πολιτών με τη δημιουργία του Νέου Ηλεκτρονικού Σταθμού Αυτόματης Εξυπηρέτησης Πολιτών (e-ΚΕΠ) – Αποτελεσματικότερη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών και δυνατότητα καλύτερης εποπτείας της Διοίκησης σε καθημερινή βάση.

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, την αποτελεσματικότερη λειτουργία των διοικητικών υπηρεσιών και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, λόγω του SARS-CoV-2, ο Δήμος Μυκόνου μετά την ομόφωνη ψήφιση της σχετικής μελέτης από την Οικονομική Eπιτροπή, προχώρησε στην ανάθεση έργου για την προμήθεια ενός νέου «Ηλεκτρονικού Σταθμού Αυτόματης Εξυπηρέτησης Πολιτών» οικονομικών και διοικητικών συναλλαγών, καθώς και τη προμήθεια νέων εφαρμογών που απαιτούνται για την «Εξ’ αποστάσεως Υποστήριξη Λειτουργικών Διαδικασιών και Υπηρεσιών».

O νέος Ηλεκτρονικός Σταθμός Αυτόματης Εξυπηρέτησης (e-ΚΕΠ) θα βρίσκεται σε κατάλληλο χώρο, ώστε να μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετούνται και να πραγματοποιούν συναλλαγές ανεξάρτητα από το ωράριο λειτουργίας του Δήμου.

Αναλυτικότερα, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα καλύπτει το e-ΚΕΠ θα αφορούν στις πληρωμές βεβαιωμένων οφειλών ή μη καθώς και πληρωμές ειδοποιητηρίων, όπου μέσω διασύνδεσης στο σύστημα οφειλών της οικονομικής διαχείρισης θα προσφέρεται στους πολίτες η δυνατότητα προβολής, αλλά και εξόφλησης των εν λόγω οφειλών.

Η online εξόφληση των οφειλών θα πραγματοποιείται σε ασφαλές περιβάλλον της τράπεζας μέσω πιστωτικής/χρεωστικής κάρτας και ο πολίτης θα ενημερώνεται μέσω email με συνημμένο ηλεκτρονικό αρχείο της απόδειξης είσπραξης, το οποίο θα είναι ψηφιακά υπογεγραμμένο.

Για τα πρόστιμα του ΚΟΚ, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να καταχωρήσει σε μια φόρμα όλα τα απαραίτητα στοιχεία της κλήσης. Στην περίπτωση που η κλήση είναι ήδη καταχωρημένη στο σύστημα τα στοιχεία αυτά θα συμπληρώνονται αυτόματα με την καταχώρηση του αριθμού της κλήσης και του αριθμού κυκλοφορίας του οχήματος.

Επίσης, σχετικά με το τέλος διαμονής παρεπιδημούντων και επί των ακαθαρίστων, ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να καταχωρήσει σε μια φόρμα τα ακαθάριστα έσοδα που βαρύνουν την επιχείρηση που υπόκειται στο συγκεκριμένο τέλος. Η διαδικτυακή εφαρμογή θα υπολογίζει αυτόματα το αναλογούν τέλος και τυχόν πρόστιμο, λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία υποχρεωτικής δήλωσης. Για τη διαδικασία αυτή είναι απαραίτητη η επισύναψη της περιοδικής δήλωσης ως ηλεκτρονικό αρχείο.

Σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση αιτημάτων πολιτών στον Δήμο (Φαρμακευτική περίθαλψη, Παροχή ειδών πρώτης ανάγκης, Πιστοποιητικά Δημοτολογίου, Αντίγραφα Ληξιαρχικών Πράξεων, Βεβαιώσεις Μη Οφειλής, Βεβαιώσεις Μόνιμης Κατοικίας, Γενικές Αιτήσεις για οποιοδήποτε θέμα κ.α.), κατά τη διάρκεια λήψης μέτρων αποφυγής και περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού – SARS-CoV-2», αυτή  μπορεί να γίνεται και να αξιολογείται ηλεκτρονικά.

Μέσα από αυτή την πλατφόρμα οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στην υπηρεσία διαδικτυακά, ώστε να μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις προς όλες τις υπηρεσίες του Δήμου, με τη δυνατότητα παραλαβής του απαντητικού εγγράφου από συγκεκριμένα σημεία ή την κατ’ οίκον αποστολή του. Η ενημέρωση των πολιτών για την πορεία των αιτήσεων/αιτημάτων τους θα γίνεται σύμφωνα με τον τρόπο επικοινωνίας που έχουν επιλέξει (μέσω email, τηλεφωνικά ή με SMS).

Παράλληλα θα υπάρχει μία πλατφόρμα και app ενημέρωσης με στοιχεία για την εξέλιξη έργων και διαδικασιών το Δήμου σε καθημερινή βάση, που θα  διευκολύνει  την εξ’ αποστάσεως διοίκηση και την επιτελική παρακολούθηση βασικών λειτουργιών του Δήμου.

Τέλος θα υπάρχει Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Συμμετοχικότητας των πολιτών, ώστε να διασφαλίζεται και να ενθαρρύνεται η κατάθεση απόψεων και θέσεων, που θα συνυπολογίζεται στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των πολιτικών του Δήμου.

Σε σχετική του δήλωση ο Δήμαρχος κ. Κ. Κουκάς, είπε:

«Η πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε απαιτεί την άμεση  αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών προς όφελος των πολιτών. Μέσω των νέων υπηρεσιών διασφαλίζουμε ότι οι συμπολίτες μας θα εξυπηρετούνται πιο γρήγορα, πιο άμεσα και πιο απλά και παράλληλα θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέτουν τις απόψεις τους για τα ζητήματα που τους απασχολούν. Παράλληλα με τη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών αναβαθμίζεται η λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα των δημοτικών υπηρεσιών και της άσκησης της διοίκησης από τη Δημοτική μας Αρχή. Ο Δήμος Μυκόνου με σχέδιο και αποφασιστικότητα προχωρά στην αξιοποίηση των ψηφιακών υπηρεσιών και εγκαινιάζει μία νέα εποχή στις σχέσεις Δήμου πολίτη».

(Visited 65 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*