Βράβευση των μαθητών του ΓΕΛ Σύρου που διακρίθηκαν στον περιβαλλοντικό διαγωνισμό του Δικτύου ΔΑΦΝΗ

Newsroom
17/06/2022 15:33
 
 
 

 

Πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022 η βράβευση των πέντε μαθητών του Γενικού Λυκείου Σύρου και των εκπαιδευτικών τους, η οποίοι διακρίθηκαν με το πρώτο βραβείο του μαθητικού διαγωνισμού «Τα νησιά μας, φάροι βιώσιμης ανάπτυξης», στο πλαίσιο των δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που διοργανώνει το Δίκτυο ΔΑΦΝΗ με την υποστήριξη του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Ακαδημαϊκή Κοινότητα.

Το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων – ΔΑΦΝΗ είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία των νησιωτικών ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού. Συστάθηκε το 2006, με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αυτοδιοίκησης των νησιών και την ενεργοποίηση ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης στο νησιωτικό χώρο, το οποίο να βασίζεται στην αειφόρο και έξυπνη διαχείριση των φυσικών πόρων και υποδομών, στον βιώσιμο τουρισμό, αξιοποιώντας τους φυσικούς και πολιτισμικούς πόρους των νησιών, και στη λειτουργική διασύνδεση του πρωτογενούς με το δευτερογενή και τριτογενή τομέα.

Στόχος του διαγωνισμού ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να εμπνευστούν από την πρωτοβουλία «Έξυπνα Νησιά» και τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών, ώστε με την υποστήριξη του ΔΑΦΝΗ, την καθοδήγηση των καθηγητών τους και σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες κοινής ωφέλειας για τα νησιά τους. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν τον τρόπο και τις προκλήσεις υλοποίησης των δημόσιων έργων, αλλά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να αφουγκραστεί τις προτάσεις και τα όνειρα των νέων για μία βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου τους στους τομείς:

*Παραγωγή και διαχείριση καθαρής ενέργειας.

*Βιώσιμες μεταφορές.

*Κυκλική διαχείριση απορριμμάτων.

*Κυκλική διαχείριση υδάτινων πόρων.

Η πρόταση των παιδιών του Γενικού Λυκείου Σύρου αφορούσε στη δημιουργία ενός πολυχώρου – σημείου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων (πατίνια, ποδήλατα λεωφορεία και πλοιάρια) σε περιφερειακό σημείο της πόλης, στην άκρη του λιμανιού-μαρίνας, το οποίο θα είναι ταυτόχρονα και σημείο άφιξης – αναχώρησης των οχημάτων και τα οποία θα χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.

Επίσης, πρότειναν τη δημιουργία σημείων φόρτισης στα σχολικά συγκροτήματα γυμνασίου-λυκείου, τη λειτουργία του ποδηλατοδρόμου ως αυτό το σημείο, αλλά και τη διάνοιξη υδάτινου διαδρόμου για την πρόσβαση επιβατών σε κεντρικό σημείο του λιμανιού κι από εκεί στο κέντρο της πόλης. Η τοποθεσία, η οποία προτάθηκε να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο, είναι ο τερματικός σταθμός των λεωφορείων, στο Καρνάγιο πίσω από τον Σκλαβενίτη, καθώς είναι μια κεντρική περιοχή, όπου είναι κατάλληλη για αφετηρία οχημάτων, αλλά και ικανή να αποτελέσει την αφετηρία ενός ηλεκτροκινούμενου πλοιαρίου. Μάλιστα, το ηλεκτροκίνητο πλοιάριο για τη μεταφορά των πολιτών από το χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων τους στο κέντρο της πόλης, ήταν η ιδέα που ενθουσίασε τους ανθρώπους του δικτύου ΔΑΦΝΗ κι έδωσε στα παιδιά την πρώτη θέση.

Ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης συνεχάρη θερμά τις μαθήτριες και τους μαθητές Τασιούλη Βιβιάννα, Τανό Γιώργο, Τσιομπάνη Κοντέλλη Αλκίνοο, Πρίντεζη Δανάη και Τσούκου Μαργαρίτα για αυτή τη σπουδαία διάκριση, τονίζοντας ότι «τα παιδιά μας απέδειξαν πως χάρη στις ικανότητες, τις γνώσεις, την ωριμότητα και την όρεξή τους μπορούν να καταφέρουν πολλά. Τους ευχόμαστε αυτή να είναι μόνο η αρχή για ένα λαμπρό μέλλον».

Ο Δήμος συνεχάρη, επίσης, τους επιβλέποντες καθηγητές του Γενικού Λυκείου Σύρου που καθοδήγησαν τα παιδιά με αγάπη, αφοσίωση και υπευθυνότητα κα Αγορούλα Γκορτσά και κα Άννα Καραμανλή, καθώς και τον διευθυντή του Λυκείου κ. Νικόλαο Ρούμελη.

Τέλος, ευχαρίστησε θερμά για τη συνεργασία και την υποστήριξη τους επιστήμονες του Δικτύου ΔΑΦΝΗ, καθώς και τους εκπροσώπους του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης κ.κ. Ανδρέα Γιαλόγλου, Δαυίδ Διακοδημητρίου και Ειρήνη Δράκου.

(Visited 84 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*