Απάντηση του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης στον Γιώργο Δούναβη

Newsroom
04/05/2020 13:08
 
 
 

 

Με αφορμή την τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου της μειοψηφίας, κ. Δούναβη, η οποία αναλώνεται κατά τα δύο τρίτα ως προς τη μη διενέργεια των Δημοτικών Συμβουλίων του Δήμου μας με τηλεδιάσκεψη κατά το χρονικό διάστημα που ισχύουν τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, ενημερώνουμε ότι με την από 11 Μαρτίου 2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπεται ότι η λήψη των αποφάσεων των πάσης φύσεως συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού και των διοικητικών συμβουλίων των εποπτευόμενων νομικών τους προσώπων μπορεί να λαμβάνει χώρα είτε διά περιφοράς είτε διά τηλεδιάσκεψης με κάθε πρόσφορο τηλεπικοινωνιακό μέσο.

Εγκαλείται δηλαδή η Δημοτική Αρχή γιατί εφαρμόζει τη μία από τις δύο προβλεπόμενες από τη νομοθεσία διαδικασίες, η οποία ακολουθείται από τη μεγάλη πλειοψηφία των Δήμων της Χώρας μας αυτό το διάστημα, τη λήψη δηλαδή των αποφάσεων διά περιφοράς. Είναι αυτονόητο ότι, αν τα μέτρα συνεχιστούν σε μάκρος, ο Δήμος μας θα εξετάσει και την εφαρμογή της διαδικασίας της τηλεδιάσκεψης.

Επειδή θεωρούμε ότι η αντιπαράθεση επί της διαδικασίας διενέργειας των Δημοτικών Συμβουλίων δεν είναι το μείζον θέμα αυτή την περίοδο, εμείς θα εστιάσουμε στις ενέργειες που έχουμε κάνει αυτό το διάστημα, προκειμένου να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας στους συμπολίτες μας, τις οποίες και έχουμε κοινοποιήσει με δελτία τύπου κατά το προηγούμενο διάστημα.

Ενεργώντας με δημοσιονομικά υπεύθυνο τρόπο αλλά και θέτοντας το ευρύτερο δυνατό πλαίσιο αναστολών και απαλλαγών, φέρνουμε στο Δημοτικό Συμβούλιο ένα πλαίσιο προστασίας που αφορά όχι μόνο στις επιχειρήσεις που διέκοψαν την λειτουργία τους αλλά και στο σύνολο των πληττόμενων κλάδων.

Οι παρεμβάσεις αυτές είναι:

1. Για τις επιχειρήσεις που ανέστειλαν και πλήττονται σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και εγκυκλίους:

α) απαλλαγή τελών καθαριότητας και φωτισμού
β) απαλλαγή τέλους κοινοχρήστων χώρων
γ) μείωση μισθωμάτων 40%

2. Για τις παρακάτω κατηγορίες:

– ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ/ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ που ανέστειλαν και πλήττονται
– ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ/ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ των οποίων ανεστάλη η σύμβαση εργασίας είτε λόγω απαγόρευσης λειτουργίας της επιχείρησης είτε λόγω υπολειτουργίας
– ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ που εκμισθώνουν ακίνητα σε επιχειρήσεις που τους επιβλήθηκε το μέτρο της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, με συνέπεια να έχουν οι ιδιοκτήτες απώλεια για το Μάρτιο και Απρίλιο 2020 του 40% του μισθώματος.

Εφαρμογή των παρακάτω μέτρων αναστολής είσπραξης, σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και εγκυκλίους:
α) Παράταση της προθεσμίας καταβολής και αναστολή της είσπραξης βεβαιωμένων οφειλών, καθώς και προθεσμιών καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων ή διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών.
β) Έκπτωση 25% για την εμπρόθεσμη καταβολή δόσεων βεβαιωμένων οφειλών.

3. Για όλους τους Δημότες:

– απαλλαγή τροφείων παιδικών σταθμών, διδάκτρων, συνδρομών – εισφορών δομών πολιτισμού και αθλητισμού.
Αυτή ήταν και είναι η πολιτική κατεύθυνση που καταθέτουμε και προτείνουμε εξ αρχής: ελάφρυνση των δημοτών στο μέτρο των δυνατοτήτων του προϋπολογισμού, κοστολογημένα, με περιορισμό αντίστοιχα των δαπανών και δράσεων και μετατόπισή τους σε επόμενα χρονικά διαστήματα.

Γι’ αυτό τον λόγο, από την πρώτη στιγμή, ζητήθηκε από την Οικονομική Υπηρεσία να εκτιμήσει τις απώλειες των εσόδων στον δημοτικό προϋπολογισμό. Μετά από συλλογική και επίπονη εργασία του Τμήματος Εσόδων και της προϊσταμένης των Οικονομικών Υπηρεσιών, προσδιορίστηκε κατ’ αρχήν το ύψος των ενδεχόμενων απωλειών περίπου στις 700.000 ευρώ για διάστημα 2 μηνών.

Όλο αυτό το διάστημα, ακολουθήσαμε με υπευθυνότητα τις υποδείξεις του αρμόδιου Υπουργείου και του ΕΟΔΥ και λάβαμε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να περιφρουρήσουμε την υγεία των πολιτών και των εργαζομένων στις δομές του Δήμου μας.

Η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου ανταποκρίθηκε στο έπακρο στις ανάγκες των ευπαθών ομάδων και προγραμμάτισε τις επόμενες κινήσεις της για τυχόν επέκταση του έργου της σε 150 επιπλέον οικογένειες σε περίπτωση που οι επιπτώσεις της πανδημίας θα επηρεάσουν και άλλα νοικοκυριά.

Σε συνεργασία με την ΚΕΔΕ, καταφέραμε να μας παραχωρηθεί από την εταιρεία HERTZ, υποκατάστημα Μυκόνου, αυτοκίνητο για ενίσχυση του στόλου της «Βοήθειας στο Σπίτι» και βρέθηκε πρατήριο καυσίμων – Ρούσσος Γεώργιος και ΣΙΑ ΟΕ «Τα Γουργουράκια» – που προμηθεύει δωρεάν τα καύσιμα του αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του έτους.

Είχαμε αλλεπάλληλες τηλεδιασκέψεις με όλους τους Δήμους του Νότιου Αιγαίου με τον συντονισμό του Περιφερειάρχη, καθώς και προσωπικές συναντήσεις με τον Αντιπεριφερειάρχη για τον προγραμματισμό δράσεων και τη δημιουργία κοινής γραμμής πλεύσης. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε παρέμβαση προς τον Πρωθυπουργό για την επαναφορά των ειδικών μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε σειρά συζητήσεων με το Επιμελητήριο Κυκλάδων, τον Εμπορικό Σύλλογο και εμπλεκόμενους φορείς στον τουριστικό τομέα, με σκοπό τη χάραξη στρατηγικής για τα επόμενα βήματα μετά τα μέτρα χαλάρωσης για την ενίσχυση επαγγελματιών που θίχτηκαν άμεσα ή έμμεσα από τα μέτρα αποκλεισμού.

Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με το Νοσοκομείο μας και παρέχουμε οποιαδήποτε στήριξη ζητηθεί. Μεσολαβήσαμε για την εξεύρεση κοντέινερ ώστε να χρησιμοποιηθεί για Παιδιατρικό Ιατρείο, ενώ η Υπηρεσία Καθαριότητας παρέχει κάθε βοήθεια.

Σε συνεργασία με το Νοσοκομείο οργανώσαμε εθελοντική Αιμοδοσία με σκοπό να παροτρύνουμε όλο και περισσότερους συμπολίτες μας να δώσουν αίμα για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη έλλειψη αίματος λόγω των συνθηκών αποκλεισμού που επικρατούν.

Είμαστε έτοιμοι για το άνοιγμα των σχολείων ώστε να παρέχουμε όλα τα απαιτούμενα μέσα προφύλαξης για την ασφάλεια μαθητών και καθηγητών, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου.

Εδώ έγκειται η διαφορά των λόγων από τα έργα. Του φαίνεσθαι από την ουσία.

(Visited 53 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*