Ενα από τα πιο συνηθισμένα αστεία του Χόλιγουντ είναι ότι τα σχεδόν 7.000 μέλη της αμερικανικής Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών Κινηματογράφου είναι τόσο μυστηριώδη όσο και τα ονόματα
των νικητών των Οσκαρ στους… επτασφράγιστους φακέλους.
Μάλιστα ο Κρεγκ Ζαντάν -εκ των παραγωγών της τηλεοπτικής βραδιάς της απονομής των Οσκαρ- που είναι μέλος της Ακαδημίας από το 1991 δήλωσε πρόσφατα πως «όλα αυτά τα χρόνια δεν ξέρω τίποτα για την Ακαδημία εκτός του ότι… δίνει Οσκαρ».
Την απρόσωπη Ακαδημία ανέλαβε να μεταμορφώσει με ριζικό λίφτινγκ η ελληνικής καταγωγής Κριστίνα Κουνελίας, η οποία από το 2011 είναι διευθύντρια Μάρκετινγκ της οργάνωσης, με στόχο, όπως λέει και στο «Εθνος της Κυριακής», να πει με σύγχρονο και άμεσο τρόπο την ιστορία της και να την κάνει προσιτή στο κοινό.
«Ουσιαστικά θέλω η Ακαδημία να εκπέμπει το πάθος των ταινιών των μελών της», λέει. Κι όπως ισχυρίζεται το αφεντικό της, η διευθύνουσα σύμβουλος του Μάρκετινγκ, Ντόουν Χάντσον, «τρία χρόνια μετά η αποστολή πέτυχε: η Κριστίνα ανύψωσε την Ακαδημία».
Πράγματι, τα τρία αυτά χρόνια η δεύτερης γενιάς Ελληνοαμερικανίδα, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Παρσιπάνι του Νιου Τζέρσεϊ, αλλά οι ρίζες της κρατούν από την Πελοπόννησο, υπήρξε πολύ δραστήρια: επέβλεψε τον ανασχεδιασμό της ιστοσελίδας της Ακαδημίας, που για πρώτη φορά παρέχει στους επισκέπτες της πρόσβαση στα αρχεία της, επιτρέποντάς τους μάλιστα να μοιράζονται το περιεχόμενο μέσω δικτύων κοινωνικής δικτύωσης.
Εγκαίνια το 2017
Το ψηφιακό αυτό λίφτινγκ έχει ως στόχο «να ανοίξει την Ακαδημία στις μάζες», εξηγεί η Κουνελίας, προσπάθεια που θα κορυφωθεί με τη λειτουργία του νέου μουσείου κινηματογράφου στο Λος Αντζελες, τα εγκαίνια του οποίου αναμένονται το 2017.
Ο βασικός πυρήνας των εκθεμάτων θα προέρχεται από συλλογές και ένα τεράστιο αρχείο που ξεπερνά τις 140.000 ταινίες και videos, ενώ επίσης περιλαμβάνει 10 εκατ. φωτογραφίες, 42.000 πρωτότυπες κινηματογραφικές αφίσες, 80.000 σενάρια και 10.000 σχέδια που αφορούν κοστούμια και σκηνικά ταινιών του Χόλιγουντ. Θα υπάρχουν εκθέματα που σχετίζονται με τεχνικό εξοπλισμό, αυθεντικά κοστούμια και σκηνικά.
Η Κουνελίας πιστεύει πολύ στο νέο μουσείο, όχι μόνο γιατί «θα εξερευνά και θα διηγείται την ιστορία και το μέλλον του κινηματογράφου», αλλά και γιατί «θα αποτελέσει το νέο, σύγχρονο και δυναμικό πρόσωπο της Ακαδημίας».
Επίσης, ο θεσμός απέκτησε νέα… ταυτότητα – νέο, χρυσό λογότυπο που για πρώτη φορά τη συνδέει με το αγαλματίδιο των Οσκαρ το οποίο είναι τοποθετημένο σε ένα εντυπωσιακό «Α» που συμβολίζει την Ακαδημία.
Το νέο σχέδιο είναι το αποτέλεσμα δουλειάς δύο ετών, σύμφωνα με την Κουνελίας, που δηλώνει ότι «στόχος ήταν το νέο λογότυπο να αντανακλά τους καλλιτέχνες της Ακαδημίας, τα διαφορετικά ταλέντα τους και την καλλιτεχνική τους δημιουργία σ' ένα ενιαίο όραμα».
Η Κουνελίας στήριξε και προώθησε και διάφορα πετυχημένα πολιτιστικά δρώμενα, όπως την πρόσφατη έκθεση κουστουμιών με διάσημα κομμάτια από ταινίες όπως «Ο Μάγος του Οζ», «Πόλεμος των Αστρων» και «Τιτανικός». Εκεί όμως που αφοσιώθηκε ήταν στη χάραξη της στρατηγικής αναφορικά με τα κοινωνικά δίκτυα.
Πριν αναλάβει τη θέση της διευθύντριας του μάρκετινγκ, οι followers της Ακαδημίας σ' όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν 400.000. Τώρα αγγίζουν τα 6 εκατ., ενώ η Κουνελίας θεωρεί ότι θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο μετά τη φετινή τελετή απονομής των Οσκαρ, καθώς η βραδιά θα έχει έντονη παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα.
«Η Κριστίνα έχει φέρει νέα ενέργεια στην Ακαδημία» ισχυρίζεται ο Νιλ Μέρον, που με τον Κρεγκ Ζαντάν είναι υπεύθυνοι παραγωγής της τελετής απονομής των Οσκαρ για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, «ενέργεια που αντανακλά όλο το λίφτινγκ που έχει κάνει η Κριστίνα στην Ακαδημία».
«Το αποτέλεσμα είναι πως έχει αρχίσει να χτίζεται ένα κοινό που είναι όχι μόνο μεγαλύτερο αλλά και νεότερο», επισημαίνει η Κουνελίας.
Πράγματι, την περσινή τελετή είδαν 43 εκατ. άνθρωποι στις ΗΠΑ με ποσοστό τηλεθέασης στα κοινά 18-49, 12,9{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} -ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που το σόου είχε αυξημένη τηλεθέαση στα νεανικά κοινά.
ΠΗΓΗ: ethnos.gr