Copy-paste …τουριστική προβολή της Νάξου
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων για το 2022 συζητήθηκε χθες στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου και μάλιστα ήταν το πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη.
Το πρόγραμμα αυτό είναι πιστή αντιγραφή (copy-paste) του προγράμματος του 2021 και αυτό αντιγραφή εκείνου του 2020. Δηλαδή, κάθε χρόνο αναπαράγουν το προηγούμενο πρόγραμμα, που κατά το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του δεν εφαρμόζεται.
Αυτό έχει πολιτικό και οικονομικό ενδιαφέρον, όταν μάλιστα δεν υπάρχει απολογισμός και λογοδοσία.
Και η εισήγηση ακριβώς η ίδια με το 2021
Την εισήγηση έκανε ο αντιδήμαρχος τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς ο οποίος ανέλυσε τους βασικούς άξονες του προγράμματος (ακριβώς όπως και το 2021), τονίζοντας ότι «στόχος είναι η αναζήτηση και η υλοποίηση προτάσεων-δράσεων για τη βελτίωση και αναβάθμιση της διεθνούς εικόνας των νησιών του δήμου με την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της συνειδητής επιλογής του ως τελικού ταξιδιωτικού προορισμού».
Ο κ. Κατσαράς αφού διάβασε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων έτους 2022, δηλαδή την περσινή version , απάντησε σε ερωτήσεις των δημοτικών συμβούλων.
– «Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν πέρυσι»;
– «Δεν έχω απάντηση»
«Πόσα χρήματα από τον προϋπολογισμό των 300.000 ευρώ δαπανήθηκαν πέρυσι;» ήταν το ερώτημα που έθεσε ο Γιάννης Μαράκης για να πάρει την απάντηση από τον αντιδήμαρχο τουρισμού ότι «δεν έχω αυτή τη στιγμή απάντηση… δεν θυμάμαι αριθμούς».
Σε ό,τι αφορά τα μονοπάτια, και τις προγραμματισμένες δράσεις που δεν έγιναν το 2021, σημείωσε ότι ο δήμος …«έχει σχέδιο» αλλά παράλληλα περιμένει και τις ενέργειες της Περιφέρειας, αφήνοντας αιχμές για τον υπεύθυνο Τάσο Αναστασίου.
Ο Γιάννης Μαράκης ζήτησε επίσης να ενημερωθεί το σώμα για το ποιες δράσεις είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή και ποια είναι η στόχευση του δήμου για το 2022.
Η απάντηση που έλαβε είναι ότι συνεχίζεται η συνεργασία με την εταιρεία που έχει αναλάβει τα social media και ανεβαίνουν τρεις αναρτήσεις την εβδομάδα. «Κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή γίνονται αναρτήσεις σε facebook και Instagram. Κάθε εβδομάδα γίνονται τρεις αναρτήσεις. Συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με τη συγκεκριμένη εταιρεία».
Ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Αντώνης Πιτταράς τόνισε (κι εφέτος όπως το είχε κάνει και τα δύο προηγούμενα χρόνια) ότι μεγάλη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στα Google AdWords. Επίσης παρατήρησε ότι ο δήμος θα πρέπει να αξιοποιήσει τους ναξιώτες ηθοποιούς κ.λπ. οι οποίοι είναι αξιόλογοι και πρόθυμοι να βοηθήσουν το νησί.
Αξιολόγηση: Τι είναι αυτό;
Για την «αξιολόγηση» των όποιων δράσεων τουριστικής προβολής έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια έκανε λόγο ο επικεφαλής της παράταξης «Δύναμη Δημιουργίας» Βασίλης Βρούτσης, ώστε να μπορέσει να εκπονηθεί στοχευμένα το πρόγραμμα. «Έρχεστε και κάνετε απολογισμό. Αξιολόγηση έχει γίνει; Αποδίδουν όλα αυτά τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε;» σημείωσε ο κ. Βρούτσης.
«Η αξιολόγηση κρίνεται εκ του αποτελέσματος» σημείωσε ο κ. Κατσαράς και πρόσθεσε ότι «βλέπουμε… παίρνουμε το “σφυγμό” και βλέπουμε».
Επίσης ο κ. Βρούτσης σημείωσε ότι, εκτός από την αξιολόγηση, ο τουρισμός δεν είναι μόνο διαφήμιση.
«Έλλειψη πάρκινγκ, κυκλοφοριακό χάος παντού… Τι είναι αυτό που βγαίνει προς τα έξω;», είπε και, καταλήγοντας, αναφέρθηκε στην «υπεραξία των νησιών που είναι ο πολιτισμός και η ιστορία τους».
Υποδομές και όχι διαφήμιση
«Αντί στο επίκεντρο να είναι η δημιουργία υποδομών, είναι η διαφήμιση» σημείωσε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Γιάννης Κορρές, ο οποίος με τη σειρά του επανέλαβε αυτά που και τα προηγούμενα χρόνια είχε τονίσει σχετικά με το θέμα της τουριστικής προβολής.
Σχετικά με την «προβολή των παραλιών» ο κ. Κορρές αναρωτήθηκε για την «ισότιμη προβολή τους». «Υπάρχει ισότιμη προβολή στις παραλίες; Με ποια πρόσβαση, χωρίς δρόμους;», είπε.
Τέλος υπογράμμισε ότι «την ευθύνη για την προβολή και τη διαφήμιση θα πρέπει να την έχουν οι επιχειρηματίες και ο δήμος να δώσει βαρύτητα στις υποδομές».
«Ο Θεός αγαπάει τη Νάξο»
«Ο Θεός αγαπάει τη Νάξο» ήταν μία ατάκα που πολύ συχνά έλεγε ο πρώην δήμαρχος Μανόλης Μαργαρίτης και την επανέλαβε στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο Θανάσης Μπερτσιάς, απαντώντας έτσι με έμμεσο τρόπο στον Βαγγέλη Κατσαρά ο οποίος λίγο νωρίτερα μιλώντας για την «αξιολόγηση» της τουριστικής προβολής είχε υπονοήσει ότι η Νάξος προσελκύει ολοένα και περισσότερο τουρισμό λόγω της …προβολής με τρεις κοινοποιήσεις την εβδομάδα στο facebook και το Instagram!
Ο κ. Μπερτσιάς προέτρεψε επίσης τον κ. Κατσαρά να ευχαριστήσει την ΕΑΣ Νάξου για την προβολή που κάνει στο νησί.
«Πάμε πολύ καλά»
«Σίγουρα πάμε πολύ καλά» σημείωσε τέλος ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός ο οποίος τόνισε ότι «ο τουρισμός επαφίεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Επαφίεται στη συνεργασία που έχουν οι φορείς. Χρειάζεται βελτίωση υποδομών».
Ο κ. Λιανός είπε ακόμα ότι ο δήμος συνεχίζει τη συνεργασία του με το «Διάζωμα» με «βήματα που φαίνονται αργά, αλλά θα πραγματοποιηθούν…».