Πρώτη επίσημη συμμετοχή του νέου Γενικού Γραμματέα Γιώργου Αποστολόπουλου στο δημοτικό συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων (video)

Newsroom
15/01/2025 22:38
 
 
 

 

Την πρώτη του επίσημη συμμετοχή στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων πραγματοποίησε ο νέος Γενικός Γραμματέας του Δήμου, Γιώργος Αποστολόπουλος. Ο κ. Αποστολόπουλος συστήθηκε στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσιάζοντας το βιογραφικό και την εμπειρία του στη διοίκηση.

«Έρχομαι από την Αθήνα, όπου υπηρέτησα για 27 χρόνια σε επιχείρηση του Δήμου Αθηναίων, εκ των οποίων τα 10 σε θέσεις διοίκησης», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο νέος γενικός γραμματέας εξήγησε ότι κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας είχε διατελέσει προϊστάμενος τμήματος διοίκησης, διευθυντής διοικητικής τεχνικής λειτουργίας και διευθυντής τεχνικών υπηρεσιών. Παράλληλα, ανέφερε το ακαδημαϊκό του προφίλ, σημειώνοντας ότι είναι απόφοιτος της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και εξειδίκευση στο marketing, ολοκληρώνοντας τη διπλωματική του εργασία με βαθμό άριστα.

Ο κ. Αποστολόπουλος έκανε γνωστό ότι ήδη ξεκίνησε επαφές με τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, ενώ όπως ανέφερε, είχε συνάντηση με τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Λεονάρδο Χατζηανδρέου, προκειμένου να ενημερωθεί για θέματα που απασχολούν τον Δήμο.

Ο δήμαρχος Δημήτρης Λιανός καλωσόρισε τον νέο Γενικό Γραμματέα, εκφράζοντας την ευχή για «καλή και παραγωγική συνεργασία προς όφελος της τοπικής κοινωνίας». Σημειώνεται ότι το naxostimes.gr είχε μεταδώσει κατ’ απακλειστικότητα την είδηση για την έλευση του νέου Γενικού Γραμματέα στις 27 Δεκεμβρίου.

Τι προβλέπει η νομοθεσία για τις αρμοδιότητες του Γενικού Γραμματέα ενός Δήμου

Σύμφωνα με το άρθρο 161 του Κώδικα Κατάστασης δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων, σε Δήμους μπορεί να διορίζεται μετακλητός Γενικός Γραμματέας, εφόσον υπάρχει ανάλογη οικονομική δυνατότητα. Για τον διορισμό δεν απαιτείται η πρόβλεψη της αντίστοιχης θέσης στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας. Ο Γενικός Γραμματέας διορίζεται και απολύεται με απόφαση του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, του δημάρχου εν προκειμένω, που δημοσιεύεται περιληπτικά στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο Γενικός Γραμματέας παύει να ασκεί τα καθήκοντα του και απολύεται αυτοδικαίως όταν ο Δήμαρχος που τον προσέλαβε απωλέσει την ιδιότητά του για οποιονδήποτε λόγο. Ο Γενικός Γραμματέας πρέπει να κατέχει πτυχίο ή δίπλωμα σχολής Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΠΕ ή ΤΕ).

Η απόφαση για το διορισμό του Γενικού Γραμματέα ισχύει από την υπογραφή της.
Ο Δήμαρχος μπορεί με απόφαση του να αναθέτει στον Γενικό Γραμματέα την υπογραφή, με εντολή του, εγγράφων και πιστοποιητικών, πλην χρηματικών ενταλμάτων.

Ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου έχει, σύμφωνα με τον νόμο, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α. Υπογράφει τις αποφάσεις χορήγησης αδειών με ή χωρίς αποδοχές και μετακίνησης εκτός έδρας στο εσωτερικό και εξωτερικό των υπαλλήλων του Δήμου.

β. Παρέχει οδηγίες, δίνει κατευθύνσεις και γενικότερα συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους.

γ. Προβαίνει στη μελέτη και εισήγηση μέτρων για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου.

δ. Μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου ή της Δημοτικής Επιτροπής, σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, και τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ή της Δημοτικής Επιτροπής.

ε. Παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημοτικής Επιτροπής από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.

στ. Μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του Δήμου σύμφωνα προς τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και ενημερώνει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο και τη Δημοτική Επιτροπή.

ζ. Μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του Δήμου, την προσαρμογή της Λειτουργίας τους στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και τη βελτίωση της απόδοσης του στελεχικού δυναμικού και των τεχνικών μέσων του Δήμου

η. Οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στο Δήμο.

Ο Δήμαρχος μπορεί, με απόφαση του, να εκχωρεί και άλλες αρμοδιότητες στον Γενικό Γραμματέα του Δήμου.

(Visited 1.110 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*