Ο τουρισμός είναι ο βασικότερος πυλώνας ανάπτυξης και στήριξης της οικονομίας στις Κυκλάδες και η πλειοψηφία των τοπικών επιχειρήσεων δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό.
Πόσο καλά όμως γνωρίζουμε την σύγχρονη αγορά του τουρισμού; Γνωρίζουμε ποιοι είναι οι πελάτες μας, υπάρχοντες και δυνητικοί; Αφιερώνουμε τον απαραίτητο χρόνο για να μελετήσουμε τις ανάγκες τους και τις αγοραστικές τους συνήθειες; Ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία μελέτης και ανάλυσης της αγοράς που μας ενδιαφέρει; Από τη σύνθεση ποιων παραγόντων προκύπτει η σωστή στρατηγική marketing για κάθε επιχείρηση;
Αυτά ήταν κάποια από τα βασικά ερωτήματα που παρουσιάστηκαν και αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια του διήμερου σεμιναρίου για το Τουριστικό Marketing που οργάνωσε στις 30 & 31 Οκτωβρίου στη Σύρο το Επιμελητήριο Κυκλάδων σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) στο πλαίσιο του νέου κύκλου σύγχρονων εκπαιδευτικών σεμιναρίων που έχει πρόσφατα εγκαινιάσει, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας.
Με εισηγήτρια την Δρ. Γεωργία Ζούνη
Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η Δρ. Γεωργία Ζούνη, καθηγήτρια Τουριστικού και Πολιτιστικού Μάρκετινγκ, με μεγάλη εμπειρία στην ανάπτυξη προγραμμάτων τουριστικής και πολιτιστικής διαχείρισης στην ελληνική και διεθνή αγορά.
Την πρώτη μέρα του σεμιναρίου η κα Ζούνη ανέλυσε τις βασικές αρχές του Marketing, δίνοντας έμφαση στον τομέα του Τουρισμού, και παρουσίασε τις σημαντικότερες μεθόδους μελέτης της τουριστικής αγοράς και της τοποθέτησης ενός τουριστικού προϊόντος σε αυτή. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας επικεντρώθηκε στα σύγχρονα εργαλεία έρευνας και στρατηγικού σχεδιασμού για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του marketing από τις επιχειρήσεις.
Συμμετοχές
Στο σεμινάριο συμμετείχαν μέλη από διάφορους κλάδους της επιχειρηματικής κοινότητας της Σύρου καθώς και στελέχη του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, οι οποίοι κλήθηκαν μέσα από τους υπολογιστές τους να ερευνήσουν στην πράξη το είδος του τουρισμού που τους ενδιέφερε, σύμφωνα με τα εργαλεία και τις μεθόδους που αναλύθηκαν, και να συζητήσουν τα αποτελέσματά τους δίνοντας στο σεμινάριο έναν χαρακτήρα πρακτικό και διαδραστικό.
Τα επόμενα σεμινάρια του ίδιου κύκλου έχουν προγραμματιστεί ως εξής: Digital Marketing στις 29-30 Νοεμβρίου στη Σαντορίνη, Εξυπηρέτηση Πελατών στις 2-3 Δεκεμβρίου στη Σύρο, και Business Plan στις 2-3 Δεκεμβρίου στην Πάρο, για τα οποία μπορεί κανείς να ενημερωθεί αναλυτικά: ΕΔΩ