Η ανάκτηση του χαμένου εδάφους του τουρισμού στο Νότιο Αιγαίο, μέσα από στοχευμένες στρατηγικού χαρακτήρα κινήσεις, είναι ο πρωτεύων στόχος της συμμαχίας Περιφέρειας Ν. Αιγαίου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του μη κερδοσκοπικού Οργανισμού προβολής Marketing Greece.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδρύθηκε παράρτημα του Ινστιτούτο Ιnsete (του επιστημονικού εργαλείου του ΣΕΤΕ) στη Ρόδο, το οποίο στεγάζεται πλέον στην Περιφέρεια με άμεση προτεραιότητα τη διαχείριση της κρίσης των τελευταίων μηνών, που είχε ως αποτέλεσμα την ανάσχεση του κύματος των κρατήσεων.
Η στρατηγική σχέση Περιφέρειας – ΣΕΤΕ, που θα έχει πλέον μόνιμο χαρακτήρα, δρομολογήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, στο ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Έκτοτε, προωθήθηκε μέσα από τη στενή συνεργασία του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου με τον αντιπρόεδρο του ΣΕΤΕ Κώστα Κωνσταντινίδη.
Η διαχείριση της κρίσης
Οι πρώτες δράσεις της συνεργασίας Περιφέρειας, Insete και Marketing Greece συζητήθηκαν σε σύσκεψη που έγινε σήμερα στο γραφείο του περιφερειάρχη, στην οποία συμμετείχαν ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Κώστας Κωνσταντινίδης, ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Αλέξανδρος Λαμνίδης, ο Γενικός Διευθυντής της Marketing Greece Ιωσήφ Παρσαλής, στελέχη της εταιρείας, η υπεύθυνη του Περιφερειακού Γραφείου ΣΕΤΕ Νοτίου Αιγαίου Δώρα Αναστασιάδη, το στέλεχος του Γραφείου Κυριάκος Ερίνης και η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Μαριέτα Παπαβασιλείου.
Το πρώτο «πεδίο δράσης» είναι η διάσωση της τρέχουσας τουριστικής περιόδου, η οποία απορρυθμίστηκε λόγω των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων του τελευταίου διαστήματος στην Ελλάδα και του αρνητικού κλίματος που καλλιέργησαν τα ΜΜΕ διεθνώς. Με τα – μέχρι στιγμής -δεδομένα, οι μήνες για τους οποίους υπάρχει κύμα ακυρώσεων κρατήσεων είναι ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος.
Για την αναστροφή του κλίματος, το υπουργείο Τουρισμού και ο ΣΕΤΕ, «τρέχουν» ήδη από σήμερα ειδική καμπάνια που έχει στόχο την αναθέρμανση των κρατήσεων από Γερμανία, Αγγλία και Γαλλία, για το διάστημα από 20 Αυγούστου μέχρι και τέλος Οκτωβρίου. Η καμπάνια αυτή εξειδικεύεται αυτές τις ημέρες για το Νότιο Αιγαίο και θα είναι έτοιμη βγει στον αέρα την ερχόμενη Δευτέρα.
Πέραν της διαχείρισης της κρίσης στον τουρισμό, έχει ήδη δρομολογηθεί ο σχεδιασμός ενός στρατηγικού πλάνου του marketing και του branding των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, το οποίο θα παρουσιαστεί σε κεντρική εκδήλωση τον προσεχή Σεπτέμβριο.
Γ. Χατζημάρκος: «Δεν το βάζουμε κάτω»
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν ο κ. Χατζημάρκος και ο κ. Κωνσταντινίδης, ο περιφερειάρχης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο μήνυμα που επιδιώκει να περάσει αυτή η συνεργασία, η οποία ενώνει σε έναν κοινό στόχο κεντρικούς φορείς, αυτοδιοίκηση και υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του τόπου.
«Ενώνουμε τις δυνάμεις μας σε μια πολύ μεγάλη στρατηγική συμμαχία, την μεγαλύτερη που έχει “χτιστεί” ποτέ σε τοπικό επίπεδο, όσον αφορά την προσπάθεια στήριξης και ανάτασης του τουρισμού, της μεγάλης ελπίδας για τον τόπο μας και την χώρα» ανέφερε ο κ. Χατζημάρκος και πρόσθεσε: «Το πιο ισχυρό μήνυμα που στέλνει η συνεργασία μας, ανεξαρτήτως της δυσκολίας της συγκυρίας κατά την οποία υλοποιείται, είναι ότι δεν το βάζουμε κάτω. Με καθαρό μυαλό και ακόμη πιο ξεκάθαρο στόχο, εντείνουμε τον αγώνα και τις προσπάθειές μας, εστιάζοντας εκεί όπου πραγματικά μπορούμε να φέρουμε τα αποτελέσματα. Διατηρούμε την ψυχραιμία, την καθαρότητα της σκέψης μας και χωρίς να αποκλίνουμε ούτε στιγμή από τον στόχο μας, έχουμε την πολιτική βούληση και την αποφασιστικότητα να αναλάβουμε τις πρωτοβουλίες που απαιτούνται, ώστε ο τόπος και η χώρα να βγουν από το βαθύ τέλμα στο οποίο βρίσκονται σήμερα».
Κ. Κωνσταντινίδης: «Σηκώνουμε τα μανίκια»
Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντινίδης («ιθύνων νους» της στρατηγικής συμμαχίας όπως τον αποκάλεσε ο περιφερειάρχης), αναφερόμενος στις συνθήκες που διαμορφώνονται σε άλλες ανταγωνίστριες τουριστικές αγορές όπως της Τυνησίας, της Τουρκίας και της Ισπανίας, είπε πως η συγκυρία είναι θετική για τον ελληνικό τουρισμό και για τον λόγο αυτό έχουν αναληφθεί όλες οι απαιτούμενες πρωτοβουλίες ώστε με ένα τρόπο επιθετικό, σε χώρες όπως η Γερμανία, η Βρετανία και η Γαλλία, να επιτευχθεί η αναστροφή του αρνητικού κλίματος και να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος των τελευταίων μηνών.
«Ο ιδιωτικός τομέας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν πτοείται από την κρίση και δεν χάνει ούτε στιγμή. Από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας, σήκωσε τα μανίκια, με σκοπό να βάλει μπροστά την πραγματική οικονομία, την πραγματική ανάπτυξη, την πραγματική προοπτική του τόπου» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κωνσταντινίδης.