Μικρότερη υποχώρηση εμφανίζει η επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας σε σχέση με αυτή των αερομεταφορών, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει ότι η πτώση δεν είναι μεγάλη.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, η πτώση της επιβατικής κίνησης τον Αύγουστο είναι της τάξης του 40%, ενώ αν συνυπολογιστεί όλο το διάστημα της πανδημίας, δηλαδή το διάστημα Μαρτίου – Αυγούστου, η πτώση φτάνει στο 60%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.
Σεπτέμβριος
Για τον Σεπτέμβριο αναμένεται προσγείωση της κίνησης σε σχέση με πέρυσι σε επίπεδα κατά περίπου 60% χαμηλότερα, καθώς οι Ελληνες, που συνιστούν ειδικά φέτος το βασικό τμήμα του μεταφορικού έργου του κλάδου, σταμάτησαν τις αναχωρήσεις τους προς τα νησιά λίγο μετά τα μέσα Αυγούστου, οπότε και ενέσκηψε στη χώρα το δεύτερο κύμα της πανδημίας, αναφέρουν οι ακτοπλόοι.
Υπενθυμίζεται ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπολογίζει πως η απώλεια των εσόδων του κλάδου για τη χρήση του 2020 θα αγγίξει τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ανακοίνωσε την Τετάρτη νέα αύξηση στα κονδύλια για τις άγονες γραμμές μέσω των οποίων διοχετεύεται ένα μέρος της στήριξης της πολιτείας προς τον κλάδο. Ειδικότερα, ο υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσε ότι το κονδύλι για τις άγονες θα αυξηθεί στα 138 εκατ. ευρώ φέτος έναντι 90 εκατ. ευρώ που ήταν κατά το περυσινό έτος.
Εκτίμηση του υπουργείου είναι ότι με την αύξηση του ποσού, που σημειωτέον είχε ήδη αυξηθεί κι άλλες δύο φορές νωρίτερα φέτος, θα διασφαλιστούν οι δρομολογιακές γραμμές. Υπενθυμίζεται ότι τους προηγούμενους μήνες εγκρίθηκαν και δύο πακέτα στήριξης των εταιρειών συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ αλλά και ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις καταβολές των ασφαλιστικών εισφορών.
Στήριξη
Η όλη κατάσταση βέβαια, παρά τα μέτρα στήριξης, έχει οδηγήσει σε οριακό σημείο ένα σημαντικό αριθμό ναυτιλιακών επιχειρήσεων με απρόβλεπτες επί του παρόντος επιπτώσεις, εκτιμούν στην αγορά. Η επικρατούσα σήμερα πρόβλεψη για το σύνολο της χρονιάς είναι πως η επιβατική κίνηση θα υποχωρήσει κατά 50% στις γραμμές του Αιγαίου και κατά 70% στην Αδριατική. Σημειώνεται πάντως πως διακριτά ηπιότερη είναι η πτώση στις εμπορευματικές μεταφορές, δηλαδή φορτηγών, κυρίως στην Αδριατική και στην Κρήτη και δευτερευόντως στις γραμμές του Αιγαίου.
Πηγή: kathimerini.gr