Σε κατάληψη των σχολείων τους προχώρησαν από σήμερα το πρωί οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ Σύρου, θέλοντας με τον τρόπο αυτό να διαμαρτυρηθούν τόσο για τα προβλήματα της Β/θμιας Εκπαίδευσης γενικότερα, όσο και για τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η πανδημία στη λειτουργία των σχολείων.
Υπενθυμίζεται ότι τα Λύκεια της Σύρου παρέμειναν κλειστά την περασμένη Παρασκευή 14 Ιανουαρίου, με απόφαση του Δημάρχου Σύρου-Ερμούπολης κ. Λειβαδάρα, λόγω απαραίτητων εργασιών που έπρεπε να γίνουν στο σύστημα θέρμανσης του σχολικού συγκροτήματος δεδομένων των έκτακτων καιρικών φαινομένων. Τις προηγούμενες μέρες και εν μέσω ψύχους, οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν μάθημα σε παγωμένες αίθουσες.
Τέλος, σχετική ανακοίνωση εξέδωσε χθες και το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΕΛ Σύρου, η οποία έχει ως εξής:
Δύο χρόνια μετά την πλήρη υποταγή μας στον εγκλεισμό και την απραξία που επέβαλαν οι συνθήκες πανδημίας, ακούσαμε την Υπουργό Παιδείας να διαβεβαιώνει μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ότι τα σχολεία, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, θα επιστρέψουν με ασφάλεια στην κανονικότητα.
Ωστόσο η επιστροφή στην “κανονικότητα” σημαίνει:
-Αίθουσες στις οποίες στοιβάζονται 25-27 μαθητές εν μέσω υγειονομικής κρίσης, γιατί, σύμφωνα με το Υπουργείο, μέσα στη σχολική τάξη «ο ιός δε μεταδίδεται», καθώς «η αραίωση στις τάξεις δε βοηθάει στην αντιμετώπιση της πανδημίας».
– «Επιτυχημένο» υγειονομικό πρωτόκολλο, που προβλέπει τη νόσηση 50%+1 μαθητών για να κλείσει ένα τμήμα, την ίδια στιγμή που χιλιάδες μαθητές αποκλείονται από την παρακολούθηση μαθημάτων, γιατί νοσούν επειδή ήρθαν σε επαφή με κρούσμα ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.
-Νέο «επιτυχημένο» υγειονομικό πρωτόκολλο με ελλείψεις σε self tests, με περιορισμένα δωρεάν rapid tests ως προς τις ημέρες και τις ώρες διεξαγωγής, που αναγκάζουν τους γονείς να πληρώνουν από την τσέπη τους τον διαγνωστικό έλεγχο των παιδιών.
-«Επιτυχημένο» παιδαγωγικό πρωτόκολλο, με διογκωμένη εξεταστέα ύλη, με Τράπεζα Θεμάτων και Ε.Β.Ε. για τις πανελλήνιες εξετάσεις σε μαθητές που, δύο χρόνια τώρα, βρίσκονται εκτός σχολικού περιβάλλοντος, αντιμετωπίζουν κενά στην κάλυψη της διδακτέας ύλης και καταρρακώνονται ψυχολογικά μπροστά σε ένα αποτυχημένο σύστημα αξιολόγησης των επιδόσεών τους.
Η επιστροφή στην “κανονικότητα” σημαίνει επίσης:
– Εγκαταλελειμμένα σχολικά κτίρια, με σοβαρές φθορές και ελλείψεις σε υλικά πρώτης ανάγκης (τρεχούμενο νερό, σαπούνι, μάσκες…).
– Διεξαγωγή του μαθήματος σε συνθήκες ψύχους είτε λόγω του υγειονομικού πρωτοκόλλου, είτε λόγω ολιγωρίας του Δήμου για τη συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου θέρμανσης.
Απέναντι στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ως γονείς ενώνουμε τη φωνή μας με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, για να διεκδικήσουμε μια κανονικότητα που:
-Μειώνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, προβαίνει σε μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, δίνοντας αποτελεσματική λύση όχι μόνο στις ανάγκες της πανδημίας, αλλά και στο πάγιο αίτημα για μια ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών μας.
-Προσφέρει ενισχυτική διδασκαλία και εντάσσει στο αναλυτικό πρόγραμμα όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. (π.χ. ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, ξένες γλώσσες).
– Καταργεί την Τράπεζα Θεμάτων για τις απολυτήριες εξετάσεις και την ΕΒΕ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
-Παρέχει ασφάλεια στα παιδιά μας με τη διεξαγωγή δωρεάν rapid και μοριακών τεστ και με χορήγηση όλων των μέσων προστασίας (π.χ. αντισηπτικά υγρά, μάσκες υψηλής προστασίας, διεξαγωγή τεστ σε χρόνο που είναι δυνατό να γίνουν αυτά δωρεάν στον ΕΟΔΥ και όχι στα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα).
-Εξασφαλίζει βασικές και στοιχειώδεις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, όπως θέρμανση, νερό, ασφάλεια, εξαερισμό των αιθουσών και υλικοτεχνικό εξοπλισμό για τη διεξαγωγή των μαθημάτων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς να ονειρευτούμε, να διεκδικήσουμε και να αγωνιστούμε για την κανονικότητα που πραγματικά αξίζει να έχουν τα παιδιά μας.