Κεφαλογιάννη: Δε θα πάμε σε πρόωρες εκλογές, θα έχουμε Πρόεδρο

admin
29/11/2014 19:55
 
 
 

“Δεν θα γίνουν πρόωρες εκλογές το Μάρτιο”, με αφορμή την εκλογή του Προέδρου 

της Δημοκρατίας, εκτιμά η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο news.gr

Όπως υποστηρίζει η υπουργός, θα υπάρξει συνεννόηση των πολιτικών δυνάμεων της παρούσας Βουλής με αποτέλεσμα να μη χρειαστεί η διενέργεια εθνικών εκλογών. 

Η κυρία Κεφαλογιάννη τονίζει μεταξύ άλλων τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία δύο χρόνια και εμφανίζεται αποφασισμένη να ολοκληρώσει το έργο που ξεκίνησε, αναλαμβάνοντας της τύχες της "βαριάς βιομηχανίας" της Ελλάδας το 2012, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της κυβερνητικής τετραετίας. 

Βασικός στόχος, όπως λέει, του υπουργείου Τουρισμού είναι η ένταξη της Ελλάδας στις υψηλότερες θέσεις της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς με την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το Φάληρο έως και το Σούνιο, την παροχή αξιόπιστων και υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, σε συνδυασμό με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο τιμών για τον εισερχόμενο τουρισμό. 

Συνέντευξη στο Γιώργο Λαμπίρη – Φωτογραφίες: Γιάννης Κέμμος

-Στη διάρκεια ομιλίας σας την περασμένη εβδομάδα σε συνέδριο μεγάλου ομίλου ξενοδοχείων, αναφερθήκατε "στον εμπλουτισμό του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών" για το τουριστικό προϊόν. Κατά πόσο θα μπορούσε να επηρεάσει τα συγκεκριμένα θετικά χαρακτηριστικά, το ενδεχόμενο πρόωρων εκλογών;

Θα ξεκινήσω λέγοντάς σας, ότι η μεγάλη επιτυχία του τουρισμού βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο, συγκροτημένο εθνικό σχέδιο, το οποίο έχουμε ακολουθήσει από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε στο υπουργείο Τουρισμού, τον Ιούνιο του 2012. Η βάση πάνω στην οποία έχουμε δουλέψει είναι η πολιτική και οικονομική σταθερότητα και η βάση αυτή όσο είναι σταθερή, τόσο πιο μεγάλα και σημαντικά θα είναι τα αποτελέσματα που θα μπορούμε να έχουμε κάθε χρονιά. Το είδαμε άλλωστε ότι το 2013 ήταν μία χρονιά ρεκόρ και στη συνέχεια, το 2014, χτίσαμε μία δεύτερη ακόμα καλύτερη χρονιά.

Ακολουθώντας το εθνικό σχέδιο για τον Τουρισμό, μπορούμε να δούμε την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια να ανεβαίνει ακόμα πιο ψηλά στην παγκόσμια κατάταξη ως τουριστικός προορισμός, αποκομίζοντας πολλά περισσότερα έσοδα και πολλές περισσότερες θέσεις εργασίας. Σας τονίζω όμως ότι η βάση, πάνω στην οποία εργαζόμαστε είναι εναρμονισμένη με την πολιτική και οικονομική σταθερότητα.

Οτιδήποτε μπορεί να τη διαταράξει, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι θα λειτουργήσει ή δύναται να λειτουργήσει εις βάρος της προσπάθειας που έχει γίνει μέχρι στιγμής.

-Το 2012 είδαμε φαινόμενα ακυρώσεων σε κρατήσεις που είχαν να κάνουν όχι μόνο με τον ψυχαγωγικό τουρισμό, αλλά και με τον συνεδριακό ή άλλες μορφές που συνδέονται με το τουριστικό προϊόν. Κατά πόσο το ενδεχόμενο πολιτικής αστάθειας θα μπορούσε να μας επαναφέρει σε παρόμοιες καταστάσεις;

Για να πάμε πίσω στο 2012, η εξαιρετικά αρνητική εικόνα που υπήρχε τότε κυρίως για την Αθήνα, επηρέασε ολόκληρη την Ελλάδα, δημιουργώντας μεγάλη επιφύλαξη στους τουρίστες που ήθελαν να επισκεφθούν τη χώρα μας.

Όπως είπατε κι εσείς επηρεάστηκαν ειδικές κατηγορίες, όπως ο συνεδριακός τουρισμός. Πάρα πολλά συνέδρια ακυρώθηκαν ή δεν προγραμματίστηκαν ποτέ, γιατί όπως ξέρετε, χρειάζεται ένας προγραμματισμός αρκετά χρόνια πριν. Αυτός ήταν και ένας λόγος, για τον οποίο η Αθήνα χρειάστηκε πολύ περισσότερο χρόνο για να ανακάμψει τουριστικά. Από την πρώτη στιγμή δώσαμε μεγάλη έμφαση, στο πώς θα ξαναμπεί η Αθήνα στον τουριστικό χάρτη, δεδομένου ότι ο τουρισμός προσφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική αγορά. Το βλέπουμε άλλωστε φέτος, όπου ο τουρισμός εμφανίζει πολλή μεγάλη αύξηση, της τάξεως του 30{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}.

Θα σας επαναλάβω, πως οτιδήποτε δημιουργεί εικόνα αστάθειας προς το εξωτερικό, καλλιεργεί και αρνητική εικόνα προς τους εν δυνάμει τουρίστες.

-Ποιο είναι το στοίχημα που έχετε βάλει για τη συνέχεια;

Έχουμε προσπαθήσει να θωρακίσουμε θεσμικά τον ελληνικό τουρισμό ώστε να επηρεάζεται όσο το δυνατόν λιγότερο από τις εξωγενείς συγκυρίες. Σε κάθε περίπτωση όμως, ο στόχος μας είναι να κατακτήσει η Ελλάδα μία από τις κορυφαίες θέσεις παγκοσμίως. Πρέπει μάλιστα να σας πω ότι πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε στη χώρα μας ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Ταλέμπ Ριφάι, ο οποίος μας έδωσε τα εύσημα, καθώς η Ελλάδα θεωρείται παγκοσμίως αυτή τη στιγμή, ως ένα εξαιρετικά καλό παράδειγμα για το πώς κατάφερε και μετέτρεψε την πολύ αρνητική θέση που είχε στον τουρισμό, σε μία εξαιρετικά μεγάλη ευκαιρία, ανακάμπτοντας με μεγάλη ταχύτητα και δυναμισμό στην τουριστική αγορά.

Το στοίχημα για μας είναι πώς η χώρα μας θα μπορέσει τα επόμενα χρόνια να εμπλουτίσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών. Πώς δηλαδή θα ξεφύγει από το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα”. Χτίζοντας ένα τουριστικό προϊόν, το οποίο δεν θα αναλώνεται μόνο στους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά θα διαχέεται σε όλους τους μήνες του χρόνου, σε όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, ώστε να μπορούμε να επεκτείνουμε τα οφέλη του τουρισμού σε ακόμα περισσότερες κοινωνίες και οικονομίες. Γι' αυτό δίνουμε πολύ μεγάλη έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, εκείνες που εμπλουτίζουν το προσφερόμενο προϊόν. Αγροτουρισμός, οινοτουρισμός, γαστρονομικός τουρισμός, πολιτιστικός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός, ιαματικός τουρισμός, συνεδριακός και θαλάσσιος τουρισμός είναι όλες αυτές οι μορφές που μας βοηθάνε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας και κυρίως το φυσικό και πολιτισμικό μας απόθεμα.

– Βλέποντας το βίντεο με τη νέα καμπάνια για τον τουρισμό και αξιολογώντας τα μέχρι στιγμής θετικά δείγματα γραφής σας στο υπουργείο, κατά πόσο θα νιώσετε ότι οι εκλογές στο άμεσο μέλλον, βάζουν φρένο στα σχέδια σας για την επόμενη τουριστική περίοδο;

Να σας θυμίσω ότι η κυβέρνηση αυτή έχει έναν ορίζοντα τετραετίας, επομένως εμείς συνεχίζουμε τη δουλειά μας με αυτόν τον ορίζοντα. Με όραμα να μπορέσουμε να φτάσουμε τον ελληνικό τουρισμό εκεί που του αξίζει, σε μία θέση στην κορυφή.

Πρέπει να σας πως ότι εκτός από την προσπάθεια που έχει γίνει για να αποκομίσουμε τα πολύ σημαντικά οφέλη που είχαμε το 2013 και το 2014, έχουν γίνει και πολύ μεγάλες μεταρρυθμίσεις στον τομέα του τουρισμού.

Θα φανούν πιο πολύ στα επόμενα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση όμως βοηθάνε στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στην προσέλκυση επενδύσεων στον τουρισμό. Γι' αυτό με έχετε ακούσει να λέω, ότι το 2015 μπορεί να είναι η χρονιά επενδύσεων στον τουρισμό, καθώς υπάρχει ισχυρό ενδιαφέρον από μεγάλους ξένους ομίλους να επενδύσουν στην Ελλάδα. Σας θυμίζω την υπηρεσία “μίας στάσης” στο υπουργείο Τουρισμού, η οποία δέχεται τα αιτήματα των επενδυτών και ήδη βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά τέτοια αιτήματα. Γι' αυτό και βλέπω ότι υπάρχουν όλα τα δείγματα για να προσελκύσουμε και άλλες επενδύσεις.

-Στόχος σας λοιπόν ως κυβέρνηση με βάση αυτά, τα οποία μου λέτε είναι η εξάντληση της τετραετίας…

Εγώ πάντα δηλώνω ότι πρέπει να είμαστε απόλυτα θεσμικοί. Να σεβόμαστε το Σύνταγμα, το οποίο προβλέπει ότι οι κυβερνήσεις εκλέγονται για μία τετραετία. Έχουμε να παραδώσουμε ένα έργο, βασισμένο στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο των τεσσάρων ετών. Το όραμα που έχουμε για τον ελληνικό τουρισμό και οι μεταρρυθμίσεις που έχουμε σχεδιάσει, συνεχίζονται και θα συνεχιστούν μέχρι τέλους.

-Κάποιος θα μπορούσε να πει ενδεχομένως ότι “τα κουκιά δεν βγαίνουν” και επομένως αργά ή γρήγορα με την επερχόμενη εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας θα πάμε σε εκλογές. Σε περίπτωση που φτάσουμε σε εκλογές και δεν έχουμε κυβέρνηση αυτοδυναμίας, υπάρχει περίπτωση να δούμε ακόμα και συνεργασία Νέας Δημοκρατίας – ΣΥΡΙΖΑ; Έχουμε ακούσει και το Δημήτρη Αβραμόπουλο παλαιότερα να κάνει αναφορά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Πριν φτάσουμε εκεί, να σας πω ότι είμαι από εκείνους που πιστεύουν ότι υπάρχει η δυνατότητα από την παρούσα Βουλή, να εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Η προσπάθεια όλων μας και όλων όσων αντιλαμβανόμαστε ότι η Ελλάδα χρειάζεται μία εθνική συνεννόηση και συναίνεση, είναι να προσπαθήσουμε για την εκλογή Προέδρου από την παρούσα Βουλή. Άλλωστε, αυτό επιτάσσει και το Σύνταγμα. Την αυξημένη πλειοψηφία, ώστε στο πρόσωπο του ΠτΔ να προκύπτει συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων. Είναι λοιπόν μία εξαιρετική ευκαιρία να επιδείξουμε ωριμότητα ως πολιτικό σύστημα. Θα σταθώ σε αυτό το σημείο και θα προτιμήσω να μην πάω σε σενάρια για το τι θα συμβεί 'εάν και εφόσον'.

-Τίποτα όμως δεν αποκλείεται…

Σε αυτή τη φάση έχουμε ένα καθήκον. Να ανταποκριθούμε στην ιστορική ευθύνη που έχουμε, να συνεννοηθούμε για να βρεθεί το πρόσωπο που θα ενώσει τα κόμματα της παρούσας Βουλής για να εκλεγεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

-Τι είναι αυτό που έχει ανάγκη ο ελληνικός τουρισμός και τι αυτό που δεν χρειάζεται αυτή τη στιγμή;

Έχουμε πετύχει μία εξαιρετικά καλή συνεννόηση της Πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα. Μπορώ να πω ότι είναι και ένα πρότυπο συνεργασίας. Η Πολιτεία πρέπει να θέτει το θεσμικό πλαίσιο και να κάνει τις κινήσεις εκείνες που επιτρέπουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και να επιχειρήσει.

Από την πλευρά της η Πολιτεία οφείλει να δημιουργεί και να δίνει τα εργαλεία στον ιδιωτικό τομέα. Παράδειγμα αποτελεί η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, που προσέφερε ένα πολύ ανταγωνιστικό τουριστικό πακέτο.

Χαρακτηριστική επίσης, είναι μία μεγάλη μεταρρύθμιση που έγινε και αφορά στις ενοικιαζόμενες βίλες. Για πάρα πολλά χρόνια ήταν τόσο δυσχερές και γραφειοκρατικό το καθεστώς και όλοι εκείνοι που είχαν τέτοιου είδους καταλύματα, απέφευγαν να δηλώσουν ότι τα χρησιμοποιούν προς ενοικίαση σε τουρίστες. Με την απλοποίηση του πλαισίου που έγινε το καλοκαίρι του 2014, είδαμε ότι ένα μεγάλο μέρος των ιδιοκτητών έσπευσαν να δηλώσουν τις βίλες τους και ήδη το κράτος έχει εισπράξει αρκετά χρήματα που απορρέουν από την ενοικίαση των καταλυμάτων αυτών.

Πρέπει λοιπόν κάθε φορά το κράτος να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της αγοράς και του ανταγωνισμού.

-Ποιο είναι το μεγάλο όπλο του τουρισμού αυτή τη στιγμή πέρα από τη στρατηγική θέση της χώρας μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη;

Αξιοποιούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, το πολιτισμικό και το φυσικό μας απόθεμα. Επίσης, είμαστε και παραμένουμε ανταγωνιστικοί σε συνδυασμό με την ελληνική φιλοξενία, που είναι κάτι το οποίο μας χαρακτηρίζει. Βλέπουμε ότι τόσο οι μεγάλοι tour operators του εξωτερικού, όσο και οι ταξιδιώτες έχουν πολύ θετική άποψη για τη χώρα μας όταν την επισκέπτονται. Το παρατηρούμε και από την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας.

Υπάρχει γενικώς ικανοποίηση από τους επισκέπτες για την ποιότητα των υπηρεσιών σε σχέση με την τιμή που πληρώνουν. Μια κατάκτηση, την οποία με τίποτα δεν πρέπει να χάσουμε.

-Κατά πόσο είναι πιθανόν στο προσεχές διάστημα να δούμε τη λεγόμενη αθηναϊκή ριβιέρα που θα ξεκινάει από το Φάληρο και θα καταλήγει στο Σούνιο, αποκτώντας μια ενιαία τουριστική ταυτότητα;

Στα επόμενα χρόνια μπορεί να δούμε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στις αφίξεις, χάρη στο πλεονέκτημα ότι η πρωτεύουσα βρίσκεται τόσο κοντά στην παραλία. Το έχουμε δει ότι η Αθήνα είναι περισσότερο συνδεδεμένη με το ιστορικό της κέντρο και τους αρχαιολογικούς χώρους και λιγότερο με την πρόσβασή της στη θάλασσα, γεγονός το οποίο αποτελεί από μόνο του ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Γι' αυτό και γίνεται μία συντονισμένη προσπάθεια από το κράτος – υπάρχει άλλωστε και η εταιρεία Παράκτιο Αττικό Μέτωπο -, για την ανάπτυξη της αθηναϊκής ριβιέρας.

Το Ελληνικό είναι ένα μεγάλο μέτωπο. Το παραλιακό μέτωπο ως διαχείριση, ανήκει πλέον σε μία ξεχωριστή εταιρεία του Δημοσίου έτσι ώστε να γίνουν όλες οι κινήσεις με συντονισμένο τρόπο. Όλα τα υπουργεία συνεννοούμαστε και συνεργαζόμαστε με αυτή την εταιρεία, που μπορεί να δώσει μία άλλη όψη μέσα στα επόμενα χρόνια σε όλο το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας. Μία πρωτοβουλία που μπορεί να βοηθήσει στην προσέλκυση επαγγελματικών συνεδρίων καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

-Σε παλαιότερη συνέντευξή σας είχατε πει ότι η κρίση έφτασε στο τέλος της. Πώς μπορούμε να μιλάμε για τέλος της κρίσης, όταν οι Ευρωπαίοι εταίροι μας συζητούν για ενισχυμένη πολιτική χρηματοδότησης υπό την εποπτεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου;

Είναι σαφές και το βλέπουμε γύρω μας ότι έχουμε μπει σε μια πορεία ανάκαμψης. Συνεχίζουμε την προσπάθειά μας. Ο τουρισμός παραμένει ένας σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια για ανάκαμψη.

Επιδιώκουμε την ανάπτυξη πάνω σε υγιείς, στέρεες βάσεις. Ανάπτυξη που θα μπορούσε να δώσει θέσεις εργασίας και δυνατότητες επιχειρηματικότητας, κυρίως στα νέα παιδιά.

 

(Visited 49 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*