Κατ’ οίκον διανομή τροφίμων και εξυπηρέτηση ζητημάτων της καθημερινότητας, ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική, παρακολούθηση και καταγραφή των τοπικών αναγκών και μέριμνα για μια ενδεχόμενη επισιτιστική ανασφάλεια είναι μερικές από τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί ο Δήμος Σύρου-Ερμούπολης κατά την διάρκεια της πανδημίας προκειμένου να ενισχύσει ευπαθείς ομάδες, μονοπρόσωπα και πολυπρόσωπα νοικοκυριά, καθώς και άτομα περιφερόμενα ή άτομα που αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα.
Πιο συγκεκριμένα, την Μεγάλη Τετάρτη 15 Απριλίου 2020 θα διεξαχθεί η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΜΗΝΙΑΙΑ διανομή τροφίμων στους δικαιούχους του προγράμματος «Επισιτιστική αρωγή προς ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού Δήμου Σύρου-Ερμούπολης». Λόγω των συνθηκών, η διανομή θα διενεργηθεί κατ’ οίκον ωφελουμένων, οι οποίοι είτε δεν μπορούν, είτε δεν πρέπει να βγουν από το σπίτι (επειδή ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου).
Επίσης, σε καθημερινή βάση, το τηλεφωνικό κέντρο της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης υποδέχεται, αξιολογεί και εξυπηρετεί αιτήματα πολιτών, οι οποίοι, λόγω συνθηκών, βρίσκονται στο σπίτι και θέλουν να εξυπηρετηθούν για μια σειρά ζητημάτων όπως: συνταγογραφήσεις, αγορά φαρμάκων, αγορά ειδών πρώτης ανάγκης, πληρωμές λογαριασμών κ.λπ. Παράλληλα, μέσω των τηλεφωνικών γραμμών που λειτουργούν και οι οποίες καθημερινά δέχονται δεκάδες κλήσεις ασταμάτητα, προσφέρεται ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική για ζητήματα καθημερινότητας.
Συνεχείς επικοινωνίες με τους πολίτες
Εκτός των τηλεφωνημάτων που γίνονται ΠΡΟΣ την Κοινωνική Υπηρεσία από τους πολίτες, η Κοινωνική Υπηρεσία έχει προσεγγίσει τηλεφωνικώς αρκετούς ωφελούμενους της (είτε μέλη του ΚΑΠΗ, είτε άτομα που ανήκουν σε άλλες ευπαθείς ομάδες). Ενδεικτικά, έχουν γίνει περίπου 400 κλήσεις σε νοικοκυριά των οποίων όλα τα μέλη ή ένα μέλος ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και έχουν επαναληφθεί τηλεφωνήματα σε νοικοκυριά μοναχικών ατόμων, είτε ατόμων των οποίων το περιβάλλον δεν διαμένει κοντά τους. Τα τηλεφωνήματα έχουν συμπαραστατικό και συμβουλευτικό χαρακτήρα και συγχρόνως χαρακτήρα διερεύνησης πιθανών αναγκών.
Επιπλέον, η Υπηρεσία βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή με τους προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων, οι οποίοι παρακολουθούν και καταγράφουν τις τοπικές ανάγκες. Συγχρόνως, σε εβδομαδιαία βάση οι απασχολούμενοι/ες στο «Βοήθεια στο Σπίτι» προσεγγίζουν άτομα, τα οποία δεν υπάρχει δυνατότητα να προσεγγιστούν τηλεφωνικώς (ιδίως άτομα περιφερόμενα ή/και που αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα), για διαρκή παροχή συμβουλευτικής και υποστήριξης.
Δεδομένου ότι, στο προσεχές διάστημα, αναμένεται να υπάρξει αύξηση των κοινωνικών/επισιτιστικών αναγκών, υπάρχει μέριμνα (σε επίπεδο διοίκησης του Δήμου με επαφές με όλους τους συναρμόδιους φορείς) για την υποστήριξη μονοπρόσωπων ή πολυπρόσωπων νοικοκυριών που θα έλθουν αντιμέτωπα με επισιτιστική ανασφάλεια.
Από τη Μ. Τετάρτη και καθόλη τη διάρκεια της Λαμπροεβδομάδας, ο Δήμος, ως εταίρος της σύμπραξης 53, με επικεφαλής εταίρο την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, θα συμμετάσχει στην προγραμματισμένη από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου διανομή τροφίμων του ΤΕΒΑ (Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους απόρους) με δικαιούχους 280 μονοπρόσωπα και πολυπρόσωπα νοικοκυριά του νησιού.
Τέλος, έχει εξασφαλιστεί επαρκής ποσότητα σε προστατευτικές μάσκες και έχουν ήδη διατεθεί στο Πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», στην Υπηρεσία Καθαριότητας και στις λοιπές Υπηρεσίες του Δήμου μας.