Η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, αγοραστής που έχει προ πολλού επιλεγεί, έκλεισε αργά χθες το βράδυ με τη δημοσίευση της σχετικής πράξης του υπουργικού συμβουλίου σε ΦΕΚ.
Σημειώνεται ότι η παραχώρησή τους ήταν και αυτό ένα από τα 49 προαπαιτούμενα που πρέπει να κλείσουν μέχρι το κρίσιμο Eurogroup της Δευτέρας. Ανάμεσα στα αεροδρόμια που πλέον ανήκουν στην Fraport είναι και τα δυο Κυκλαδίτικα διεθνή αεροδρόμια των πιο τουριστικών νησιών του νομού, της Μυκόνου και της Σαντορίνης
Το ΦΕΚ (δείτε το παρακάτω), αναφέρεται σε: «Συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο των Σχεδίων Σύμβασης Παραχώρησης για την Αναβάθμιση, Συντήρηση, Διαχείριση και Λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β), ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το ίδιο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις ανωτέρω συμβάσεις. Αποφασίζει επίσης την παροχή εξουσιοδότησης στους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη συνυπογραφή για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου των Συμβάσεων Παραχώρησης για την Αναβάθμιση, Συντήρηση, Διαχείριση και Λειτουργία περιφερειακών αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου (Ομάδα Α) και Αιγαίου (Ομάδα Β), καθώς και τυχόν άλλων συμβάσεων τροποποιητικών, παρακολουθηματικών ή εκτελεστικών των ως άνω συμβάσεων παραχώρησης σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στην παράγραφο 1».
Τα 14 αεροδρόμια που πουλήθηκαν είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη έναν χρόνο πριν, τον Νοέμβριο του 2014, η ελληνογερμανική κοινοπραξία, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.