Φορείς και πολίτες ζητούν την άμεση ίδρυση και λειτουργία εσπερινού Λυκείου στη Νάξο

gel naxou
Άκης Αξαόπουλος
12/11/2019 17:08
 
 
 

 

Την επιτακτική ανάγκη για ίδρυση εσπερινού Λυκείου Νάξου που θα λειτουργήσει από το σχολικό έτος 2020-21 και το οποίο θα μπορεί να στεγάζεται στο κτίριο του ΓΕΛ Νάξου, τονίζουν σε επιστολή τους προς το δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων πολίτες και φορείς του νησιού.

Σε Συνέλευση που συγκάλεσαν οι διευθυντές του 1ου και 2ου Γυμνασίου Νάξου δημιουργήθηκε επιτροπή αγώνα για τη διεκδίκηση του εσπερινού Γενικού Λυκείου και συντάχτηκε επιστολή με αποδέκτη το δήμαρχο Δημήτρη Λιανό, τη δημοτική επιτροπή παιδείας καθώς και τη σχολική επιτροπή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η Συνέλευση πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου στο ΓΕΛ Νάξου και σε αυτή συμμετείχαν πολίτες και εκπρόσωποι φορέων του νησιού. Παρόντες μεταξύ άλλων ήταν:

• Εκπρόσωποι Δήμου (Πρόεδρος Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και Σχολικής Επιτροπής ΔΕ και ΠΕ Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων)
• Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Νάξου
• Εκπρόσωποι των παρατάξεων μειοψηφίας του Δήμου Νάξου
• Εκπρόσωπος του συμβουλίου της τοπικής κοινότητας
• Εκπρόσωπος Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας
• Εκπρόσωποι συλλόγων γονέων-κηδεμόνων
• Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου
• Οι Διευθυντές των σχολείων ΔΕ της Χώρας Νάξου
• Η Διευθύντρια του ΔΙΕΚ Νάξου
• Η Υπεύθυνη του ΣΔΕ Νάξου
• Εκπαιδευτικοί από σχολεία ΔΕ όλου του νησιού
• Μαθητές του ΣΔΕ Νάξου
• Ενήλικες απόφοιτοι Γυμνασίων

Τη συνέλευση διηύθυνε προεδρείο αποτελούμενο από τους:

1. Ματθαίο Χατζηπέτρο, Διευθυντή ΓΕΛ Νάξου
2. Ευστράτιο Φουτάκογλου, Διευθυντή 1ου Γυμνασίου Νάξου
3. Σοφία Κρητικού, Διευθύντρια 2ου Γυμνασίου Νάξου

Κατά τη διάρκεια της συνέλευσης έλαβαν το λόγο και εξέφρασαν την άποψή τους όλοι οι εκπρόσωποι των παρευρισκομένων φορέων καθώς και πολίτες.

Τα συμπεράσματα όπως αναφέρονται στην επιστολή

Στο νησί μας υπάρχουν πολλοί άνθρωποι ενήλικες με απολυτήριο Γυμνασίου, που για διάφορους λόγους (συνήθως λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, αλλά κυρίως λόγω εργασίας) δεν είχαν την ευκαιρία να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Λύκειο). Συγκεκριμένα αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την απογραφή του 2011 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) στην Περιφερειακή Ενότητα Νάξου οι απόφοιτοι τριταξίων Γυμνασίων με ηλικίες από 25 έως 55 ετών, ανέρχονται σε 1430.

Επιπλέον υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ανηλίκων, αποφοίτων Γυμνασίου που για λόγους βιοποριστικούς αναγκάζονται να εργαστούν σε οικογενειακές επιχειρήσεις και ελλείψει εσπερινής δομής λυκειακής εκπαίδευσης οδηγούνται σε εγκατάλειψη των σπουδών τους.

Άλλωστε οι παρευρισκόμενοι Διευθυντές των Γυμνασίων ανέφεραν πως εκτιμούν ότι περίπου 10 μαθητές που φοιτούν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά στην Γ τάξη θα επιθυμούσαν να συνεχίσουν τις λυκειακές τους σπουδές σε εσπερινή δομή, ενώ ο Διευθυντής του ΓΕ.Λ. εκτιμά ότι περισσότεροι από 30 μαθητές του σχολείου του θα φοιτούσαν σε Εσπερινό Λύκειο, εάν υπήρχε. Αυτό θα βοηθούσε ταυτόχρονα και την μερική αποσυμφόρηση του ημερήσιου ΓΕ.Λ. που σήμερα ασφυκτιά, όντας το μεγαλύτερο σχολείο ολόκληρου του Ν. Αιγαίου, απαριθμώντας 400 μαθητές και «θα έδινε χρόνο» στις αρμόδιες υπηρεσίες, για την απαραίτητη μελλοντική δημιουργία ενός 2ου Λυκείου στη Χώρα της Νάξου.

Απόφοιτοι του ΣΔΕ ζητούν νυχτερινό Λύκειο

Εδώ και πολλά χρόνια λειτουργεί στο νησί Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) διετούς φοίτησης που προσφέρει Απολυτήριο τίτλο ισότιμο με το Γυμνάσιο και οι απόφοιτοι του οποίου στερούνται της δυνατότητας της συνέχισης των σπουδών τους σε Λύκειο. Υπάρχουν τουλάχιστον 65 αιτήσεις ενηλίκων αποφοίτων Γυμνασίων και ΣΔΕ που επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε εσπερινό Λύκειο και σε αυτόν τον αριθμό δεν συμπεριλαμβάνονται οι τελειόφοιτοι του ΣΔΕ (περίπου 25) κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Ταυτόχρονα μέρος του πληθυσμού του νησιού που στερείται απολυτήριο Λυκείου, δεν έχει τη δυνατότητα εγγραφής σε τμήματα του Δημοσίου Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) που εδρεύει στο νησί και που παρέχει επαγγελματική κατάρτιση Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ανάγκη για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση

Οι ανάγκες λοιπόν για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση σε ανθρώπους που δεν έχουν τη δυνατότητα φοίτησης στις υπάρχουσες σχολικές μονάδες της Νάξου λόγω του πρωινού ωραρίου, αλλά και το γεγονός ότι ο κάθε άνθρωπος δικαιούται πάντα μια δεύτερη ευκαιρία για να πραγματώσει τα όνειρά του και να εκπληρώσει τους στόχους του, και μέσα στα πλαίσια της «δια βίου μάθησης», δημιουργεί την επιτακτική ανάγκη να ζητηθούν από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τα εξής:
• Η άμεση ίδρυση Εσπερινού ΓΕΛ που θα λειτουργήσει από το σχολικό έτος 2020-21 και το οποίο δύναται να στεγάζεται στο κτίριο του ΓΕΛ Νάξου, στη Χώρα, όπου θα έρθει να καλύψει ένα τεράστιο κοινωνικό και εκπαιδευτικό κενό που υπάρχει στο νησί μας, κάτι που η Σύρος και η Σαντορίνη (με πολύ λιγότερο μαθητικό δυναμικό) έχουν καλύψει προ πολλού.
• Σε δεύτερο χρόνο να γίνουν οι απαιτούμενες ενέργειες για την ίδρυση Εσπερινού ΕΠΑΛ το οποίο δύναται να στεγάζεται στο κτίριο του ΕΠΑΛ Νάξου στο Φιλώτι, ώστε να χρησιμοποιεί την υπάρχουσα εργαστηριακή υποδομή.

Ο έπαρχος Νάξου στηρίζει την προσπάθεια διεκδίκησης της λειτουργίας Εσπερινού Λυκείου

Ολοκληρώνοντας αναφέρουμε απόσπασμα της επιστολής του Έπαρχου Νάξου, κ. Ι. Μαργαρίτη, με την οποία στηρίζει την προσπάθεια διεκδίκησης της λειτουργίας Εσπερινού Γενικού Λυκείου στη Νάξο: «…. Στην 5η διεθνή διάσκεψη της ΟΥΝΕΣΚΟ για την εκπαίδευση ενηλίκων, που πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο το 1997 ειπώθηκε μεταξύ άλλων: Αν το κλειδί για την επιβίωση και τη βιώσιμη ανάπτυξη είναι η δημιουργικότητα του πολίτη, τότε η μάθηση στην ενήλικη ζωή αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα θέματα του αιώνα που έρχεται. Η μάθηση στη ενήλικη ζωή είναι χαρά, εργαλείο, δικαίωμα και απαιτεί υπευθυνότητα η οποία πρέπει να επιμερίζεται μεταξύ των συντελεστών….»

Παρακαλούμε όπως φροντίσετε για την άμεση προώθηση του δίκαιου αιτήματός μας, του οποίου η πραγματοποίηση, θα τύχει ευρείας αποδοχής και ικανοποίησης από την κοινωνία του νησιού μας.

(Visited 258 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*