Ακριβότεροι οι υπολογιστές στην Ευρώπη και Ιαπωνία το 2015

admin
30/04/2015 14:39
 
 
 

Αυξήσεις στις τιμές των ηλεκτρονικών υπολογιστών στις χώρες της Ευρωζώνης και της Ιαπωνίας, που εκτιμώνται ότι φθάνουν το 10{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}, αναμένεται να φέρει – εντός του 2015 – η άνοδος του αμερικανικού νομίσματος.

 

Η ανοδική πορεία του δολαρίου και η υποτίμηση των τοπικών νομισμάτων έναντι αυτού, σε ποσοστό έως και 20{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d}, ωθεί τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες κατασκευαστές σε αύξηση τιμών, προκειμένου να διατηρήσουν κάποια περιθώρια κερδοφορίας, λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής.

Καταναλωτές και επιχειρήσεις θέτουν, σε αναμονή, σχέδια για την αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή, λόγω των αυξήσεων που φέρνει το “σκληρό” δολάριο. Σύμφωνα με σχετικό report της Gartner, το 2015 οι συνολικές δαπάνες των τελικών χρηστών για αγορά συσκευών στη Δυτική Ευρώπη το 2015 (σε τρέχουσες ισοτιμίες) θα ανέλθουν σε $116 δις, αυξημένες κατά 4{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} έναντι του 2014, όταν είχαν διαμορφωθεί σε $111 δις. Αυτή η αύξηση, όπως σημειώνει η Gartner, αποδίδεται στην προβλεπόμενη άνοδο των τιμών πώλησης των συσκευών.

Επιχειρώντας να αποκωδικοποιήσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών έναντι των αναμενόμενων αυξήσεων στις τιμές των ηλεκτρονικών υπολογιστών, η Gartner κάνει λόγο για τρεις κατηγορίες αγοραστών. Οι καταναλωτές που αγοράζουν PC με κριτήριο την τιμή (Price-driven consumers), εκείνοι που αγοράζουν με κριτήριο την αξία (Value-driven consumers) και όσοι αγοράζουν συσκευή με κριτήριο τα χαρακτηριστικά (Feature-driven consumers).

Οι επιλογές των καταναλωτών

Η πρώτη κατηγορία (αφορά συσκευές με τιμή κάτω από τα $500) εκτιμάται ότι θα στραφεί σε πιο φθηνά μοντέλα, πιο περιορισμένων δυνατοτήτων, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην αύξηση των τιμών. Αυτή η κατηγορία καταναλωτών εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 30{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} της αγοράς.

Στη δεύτερη κατηγορία (αφορά συσκευές με τιμή μεταξύ $500 και $800) θα μεταθέσουν χρονικά την αγορά ηλεκτρονικού υπολογιστή, ελέω των αυξήσεων στις τιμές. Στη συγκεκριμένη κατηγορία εκτιμάται ότι ανήκει το 40{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} των καταναλωτών.

Τέλος, η τρίτη κατηγορία, που αντιπροσωπεύει το 30{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} των καταναλωτών και αφορά ηλεκτρονικούς υπολογιστές με τιμή άνω των $800, εκτιμάται ότι θα επιμηκύνει το χρόνο ζωής των υφιστάμενων συσκευών κατά 10{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} (έξι μήνες), ώστε να αντιμετωπίσει την άνοδο των τιμών.

Τι θα κάνουν οι επιχειρήσεις

Οι επιχειρήσεις, από την πλευρά τους, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Gartner, θα στρέψουν τους επενδυτικούς τους προϋπολογισμούς, κατά το 2015, σε άλλους τομείς του ΙΤ, όπως το software και οι services, που επηρεάζονται λιγότερο από το δολάριο. Όσον αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι εταιρείες θα επιχειρήσουν να επιμηκύνουν το χρόνο ζωής των συσκευών τους κατά ένα εξάμηνο, σε σχέση με το 2014. Η Gartner υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις θα περιορίσουν τις αγορές PCs κατά 20{ebf2de1fdbfefdec110a02f4c927aa7ce558be84e5a322e6c41137cb467b3c6d} το 2015, λόγω της ανόδου των τιμών.

 

Πηγή: sepe.gr 

 
(Visited 38 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*