Κατά γενική ομολογία, ο κόσμος γνωρίζει μία βασική λεπτομέρεια για το Twitch: οι άνθρωποι που επιλέγουν την πλατφόρμα του για να κάνουν μεταδόσεις ασχολούνται με τα online παιχνίδια, κυρίως MΜΟRPG (mass multiplayer online role playing games) στο internet. Είναι αλήθεια ότι αυτό ήταν το ο κανόνας από την πρώτη ημέρα δημιουργίας του Twitch και για αρκετά χρόνια στη συνέχεια.
Καθώς ο χρόνος περνάει ωστόσο, νέες ιδέες εμφανίζονται στην πλατφόρμα. Τα δεδομένα άλλαξαν και κάποιοι έχουν φτάσει στο σημείο να κάνουν streaming με θέμα τη μαγειρική, ένας διάσημος Έλληνας standup comedian αύξησε γεωμετρικά τη δημοτικότητά του χάρη στις εμφανίσεις του στο Twitch και μία νέα γενιά streamers έπεται… Οι φίλοι των online slots και του online casino έχουν βρει ένα νέο δρόμο για να ανταλλάσσουν απόψεις και ιδέες μέσα από το streaming.
Η εμφάνιση των πρώτων streamers για το συγκεκριμένο αντικείμενο ξεκίνησε το 2015 στο Twitch, όμως η έκρηξη του ενδιαφέροντος ήρθε πριν από περίπου έναν χρόνο. Αυτοί οι χρήστες έχουν πλέον δεκάδες χιλιάδες ακόλουθους και μεταδίδουν καθημερινά περιερχόμενο που είναι εξαιρετικά δημοφιλές. Οι streamers του καζίνο είναι σε γενικές γραμμές εξαιρετικά mainstream: σε αρκετές περιπτώσεις το βασικό τους θέμα είναι η αξιολόγηση ενός διαφορετικού καζίνο κάθε φορά. Στην πλειοψηφία τους όμως ο στόχος είναι η ίδια η διασκέδαση!
Οι μεταδόσεις περιστρέφονται γύρω από slots (φρουτάκια) και παιχνίδια που έχουν να κάνουν με ζωντανό κοινό. Σε αντίθεση με τις μεταδόσεις των βιντεοπαιχνιδιών, όπου οι ηλικίες μπορεί να διαφέρουν, οι casino streamers είναι έμπειροι ενήλικες. Με μία μικρή επένδυση στο απαραίτητο οπτικοακουστικό υλικό (κάμερα, μικρόφωνο, software για streaming) για τις μεταδόσεις, είναι πολύ εύκολο να ξεκινήσει κανείς μία διαφορετική καριέρα στην πλατφόρμα.
Μία ερώτηση που κάνουν πολλοί είναι φυσιολογική: γιατί κάποιος να μπει στον κόπο της μετάδοσης, ειδικά αν υπάρχει κάποιο κόστος για να στήσει το δικό του μίνι-στούντιο στο γραφείο του σπιτιού του. Η απάντηση είναι απλή: στη σημερινή εποχή το streaming είναι μία μορφή διασκέδασης. Μοιάζει πολύ με τη δημιουργία περιεχομένου για άλλα social media όπως το YouTube ή το Facebook. Η μεγάλη διαφορά είναι, όμως, ότι οι streamers του Twitch στοχεύουν στους φανατικούς θαυμαστές ενός είδους.
Υπάρχει όμως και μία άλλη ερώτηση, παρόμοια με την προηγούμενη: γιατί ένας φανατικός ενός είδους να παρακολουθήσει έναν streamer, ειδικά όταν μπορεί μόνος του να παίξει οποιοδήποτε αιχνίδι. Κι εδώ η απάντηση είναι απλή, παρότι έχει πολλά σκέλη: πέραν της προφανούς διασκέδασης, ένας streamer μπορεί να παρουσιάσει τις ικανότητές του σε ένα παιχνίδι το οποίο ο επισκέπτης είτε δεν γνώριζε καθόλου, είτε δεν ξέρει να παίξει σωστά.
Ειδικά στα παιχνίδια όπου η εμπειρία και οι ικανότητες παίζουν σημαντικό ρόλο, ο streamer μπορεί να διαφωτίσει έναν επισκέπτη. Του δείχνει τις αδυναμίες του ίδιου, παρουσιάζει στρατηγικές και ιδέες που ο χρήστης μπορεί να εκμεταλλευτεί για να βελτιωθεί και παράλληλα μαθαίνει για το παιχνίδι στοιχεία που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να αναζητήσει στοχευμένα.
Οι casino streamer εξετάζουν πολύπλευρα ένα παιχνίδι και μερικές φορές επιθυμούν να έχουν ένα οικονομικό όφελος από το έργο που προσφέρουν, κυρίως επειδή απαιτείται συνέπεια στις μεταδόσεις κι αυτό μεταφράζεται σε χρόνο. Οι περισσότεροι από αυτούς πάντως δεν έχουν το μυαλό τους στο κέρδος. Άλλωστε, πρώτα πρέπει κανείς να χτίσει μία βάση ακολούθων πριν αρχίσει να γίνει ελάχιστα δημοφιλής και ο μικρότερος αριθμός που μπορεί κανείς να φανταστεί για ξεκίνημα είναι 50 ακόλουθοι.
Σε γενικές γραμμές οι μεταδόσεις που αφορούν το καζίνο και τα φρουτάκια είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Σίγουρα μία νέα βιομηχανία έχει δημιουργηθεί, με χιλιάδες κανάλια στο Twitch, κάποια εκ των οποίων έχουν πάνω από 100 χιλιάδες οπαδούς. Παρ’ όλα αυτά, σε σύγκριση με τα κανάλια που αφορούν τα video games, η σύγκριση είναι χαώδης. Το ερώτημα είναι τι ακριβώς πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2025 όσοι κάνουν μεταδόσεις που αφορούν το καζίνο και τα φρουτάκια.
Το αυξημένο ενδιαφέρον και η διεύρυνση τα κοινότητας αποτελεί το πρώτο δεδομένο, ενώ η συνεργασία με εταιρείες ή ακόμη και καζίνο θεωρείται δεδομένη στο σχετικά σύντομο μέλλον. Αύξηση του ενδιαφέροντος ενδέχεται να φέρει αύξηση του αριθμού των streaming πλατφορμών και ανταγωνισμό για να προσελκύσουν τον καλύτερο steamer. Τέλος, υπάρχει πάντοτε η σκέψη της προσφοράς Esports στα καζίνο, αφού τα ψηφιακά παιχνίδια είναι μία αγορά που δεν εμπίπτει στον παραδοσιακό αθλητισμό και δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο στην igaming βιομηχανία.