Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησε τις τουριστικές επιχειρήσεις τη φετινή περίοδο, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, είναι η έλλειψη προσωπικού καθώς ένα μέρος των εργαζομένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλαξε επαγγελματικό προσανατολισμό.
Το ζήτημα αυτό φαίνεται ότι θα συνεχίσει να απασχολεί τις επιχειρήσεις του τομέα και στο άμεσο μέλλον. Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας της Medallia η οποία δείχνει ότι το 1/3 των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας παγκοσμίως έχει φθάσει σε σημεία να μην αντέχει πια την εργασία του λόγω της ταξιδιωτικής ανάκαμψης.
Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 2 στους 5 εργαζόμενους στον τομέα της φιλοξενίας, δηλαδή το 38%, σκέφτονται ή σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν τη δουλειά τους και μάλιστα μέσα στους επόμενους δύο μήνες. Ειδικότερα στη νέα έρευνα Global Staffing Report: Employee Experience Impacts Hospitality της Medallia, που μεταξύ άλλων αποτελεί τον κορυφαίο πάροχο έξυπνων μηνυμάτων σε αρκετά από τα μεγαλύτερα brands φιλοξενίας στον κόσμο, έλαβαν μέρος περισσότεροι από 1.250 εργαζόμενοι στα ταξίδια και τη φιλοξενία από τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ισπανία και τη Γερμανία.
Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν τις σημαντικές προκλήσεις που επηρεάζουν σήμερα τον κλάδο της φιλοξενίας, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η επιστροφή στα ταξίδια επηρεάζει την ικανοποίηση από την εργασία των εργαζομένων, την εμπειρία τους και τις σχέσεις τους με τους επισκέπτες.
Με την δεδομένη έλλειψη προσωπικού στον τομέα της φιλοξενίας παγκοσμίως και τη διαπίστωση ότι το 59% των οργανισμών εργάζεται με λιγότερο προσωπικό από ό,τι πριν την πανδημία, σε συνάρτηση με το ότι, σχεδόν τα 2/5 των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας σχεδιάζουν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους, υπάρχει ο φόβος ότι η εορταστική περίοδος θα αποτελέσει πρόκληση για τα brands σε όλο τον κόσμο.
Περαιτέρω, σύμφωνα με την έρευνα, ενώ το 67% των εργαζομένων αναφέρει ότι ο οργανισμός τους έχει αυξημένη δραστηριότητα επισκεπτών λόγω της ταξιδιωτικής ανάκαμψης, σχεδόν οι μισοί (48%) επισημαίνουν ότι οι εργοδότες τους χειρίζονται την κατάσταση «απλώς εντάξει». Αυτά είναι ανησυχητικά νέα σε μια κρίσιμη περίοδο για την επαναλειτουργία του κλάδου, αλλά προσφέρει στα brands την ευκαιρία να εξοπλίσουν καλύτερα τις ομάδες τους για να χειριστούν την επερχόμενη ταξιδιωτική άνοδο και να αντιμετωπίσουν την κρίση προσωπικού που βιώνει ο κλάδος.
Επιπλέον στοιχεία της έρευνας, περιλαμβάνουν τα εξής:
-Οι προσπάθειες των ΗΠΑ είναι εντονότερες από τον παγκόσμιο μέσο όρο: Το 68% των εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας των ΗΠΑ αναφέρουν ότι η εταιρεία τους σήμερα εργάζεται με λιγότερο προσωπικό από ό,τι πριν από την πανδημία.
-Οι 3 κορυφαίοι λόγοι παγκοσμίως για την αλλαγή επαγγέλματος, είναι: ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια, ελλιπής ασφάλεια στην εργασία και μεταπήδηση σε διαφορετικούς κλάδους κατά τη διάρκεια της διακοπής λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων.
-Μικρή ανταμοιβή για τους υπαλλήλους: Το 61% των συμμετεχόντων εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας σε όλο τον κόσμο, αναφέρει ότι από την έναρξη της πανδημίας, ο ρόλος του είναι πιο δύσκολος και λιγότερο ικανοποιητικός.
-Το ένα τέταρτο (24%) των εργαζομένων αναφέρει ότι η εμπειρία του έχει χειροτερέψει και ότι αισθάνεται λιγότερο αφοσιωμένο.
-Επιπλέον, το 27% επισημαίνει ότι η εμπειρία που παρέχει στους πελάτες έχει επίσης χειροτερέψει από την έναρξη της πανδημίας.
-Τα προβλήματα πρόσληψης εξακολουθούν να υφίστανται: Περισσότεροι από τους μισούς (52%) των συμμετεχόντων εργαζομένων στον τομέα της φιλοξενίας σε όλο τον κόσμο, αναφέρουν ότι η πρόσληψη ταλέντων αποτελεί πρόβλημα για τον εργοδότη τους, κυρίως γιατί δεν υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι, δεν υπάρχουν πόροι για την προσφορά ανταγωνιστικών αμοιβών ή προνομίων και τέλος υπάρχει έλλειψη ευελιξίας στις επιλογές τοποθεσιών.
Πηγή: travel.gr