Νέα Αριστερά: Σε απόγνωση οι κάτοικοι και οι επιχειρηματίες των μικρών νησιών

Newsroom
18/12/2024 22:16
 
 
 

 

Την έντονη δυσαρέσκειά του για τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες στη διαχείριση των ακτοπλοϊκών γραμμών δημοσίου συμφέροντος εκφράζει το Δίκτυο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Αριστεράς. Σε ανακοίνωσή του, καταγγέλλει την πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη των επιδοτούμενων δρομολογίων, ειδικά σε μια περίοδο εορτών, πλήττοντας τους κατοίκους, τους επισκέπτες και τις επιχειρήσεις των μικρών νησιών.

Όπως σημειώνεται, ο διαγωνισμός για τις 135 επιδοτούμενες γραμμές ύψους 150 εκατ. ευρώ έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από την 1η Νοεμβρίου, αλλά προκηρύχθηκε μόλις στις 15 Οκτωβρίου, με τη διεξαγωγή του να ορίζεται για τις 27 Ιανουαρίου 2025. Στη συνέχεια, προσφυγές ναυτιλιακών εταιρειών οδήγησαν στην ακύρωση της προκήρυξης από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), που έκρινε όρους της προκήρυξης ως αντισυνταγματικούς.

Το ΥΝΑΝΠ, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ «πάσχει νομικά», κατέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, παρατείνοντας την αβεβαιότητα.

Η ανακοίνωση του Δικτύου καταλήγει με αιχμηρά ερωτήματα: «Το ΥΝΑΝΠ για ποιον δουλεύει; Για την εξυπηρέτηση των νησιωτών ή επιδιώκοντας να εξυπηρετήσει πάση θυσία τα συμφέροντα συγκεκριμένων ναυτιλιακών εταιρειών, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του “στημένου” διαιτητή;».

Η ανακοίνωση του Δικτύου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Αριστεράς

Εκτός από τη συνεχιζόμενη απαξίωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου – μόλις προχθές δρομολογήθηκε η πληρωμή των επιβατών για το 2023, ενώ για τις επιχειρήσεις για το β’ εξάμηνο του 2022 – το ΥΝΑΝΠ με τις παλινωδίες και τις επιλογές του οδηγεί για μια ακόμα χρονιά σε αδιέξοδο και σε απόγνωση τους νησιώτες που εξυπηρετούνται μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών δημοσίου συμφέροντος. Το αποτέλεσμα είναι η πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη των επιδοτούμενων δρομολογίων και μάλιστα σε περίοδο εορτών, σε βάρος κυρίως των μικρών νησιών, των κατοίκων, των επιχειρηματιών και των επισκεπτών.

Ενώ δηλαδή ο διαγωνισμός θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί έγκαιρα και τα δρομολόγια να έχουν ξεκινήσει από 1η Νοεμβρίου 2024, η προκήρυξη των 135 επιδοτούμενων γραμμών συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ δόθηκε στη δημοσιότητα στις 15 Οκτωβρίου και τελικά ο διαγωνισμός ορίστηκε για τις 27 Ιανουαρίου 2025.

Όμως και αυτή η καθυστερημένη προκήρυξη του διαγωνισμού βρέθηκε στον αέρα από τη στιγμή που οι προσφυγές κάποιων ναυτιλιακών εταιρειών κατά της προκήρυξης του ΥΝΑΝΠ, έγιναν πλήρως αποδεκτές από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Και μάλιστα όταν όροι της συγκεκριμένης προκήρυξης είχαν ήδη κριθεί σε προγενέστερο χρόνο από το ΣτΕ ως αντισυνταγματικοί.

Τελικά το ΥΝΑΝΠ με το επιχείρημα ότι η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ πάσχει νομικά, προσέφυγε στο ΣτΕ ζητώντας την αναστολή της απόφασης της.

Συμπέρασμα: Το ΥΝΑΝΠ για ποιόν δουλεύει; Για την εξυπηρέτηση των νησιωτών ή επιδιώκοντας να εξυπηρετήσει πάση θυσία τα συμφέροντα συγκεκριμένων ναυτιλιακών εταιρειών, οδηγείται στο ρόλο του «στημένου» διαιτητή;;;

(Visited 16 times, 1 visits today)
Latest Post

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*