Ένταση επικρατεί στην ακτοπλοΐα τις τελευταίες ημέρες που δεν αποκλείεται να οδηγήσει σε κινητοποιήσεις. Ακτοπλόος ο οποίος έδωσε το παρών χθες στην εκδήλωση της κοπής πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ήταν φανερά εκνευρισμένος λέγοντας σε πηγαδάκι: «Θα τα πουλήσω όλα τα πλοία να σηκωθώ να φύγω. Δεν πάει άλλο».
Η υπόθεση αφορά δρομολόγια στις Κυκλάδες που είναι το χρυσόμαλλο δέρας της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΝΜ, αιτία είναι η καθυστέρηση της υπογραφής δρομολογίων για τη νέα χρονιά από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής παρά το ό,τι έχουν εγκριθεί από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και έχουν υπογραφεί από τον γενικό γραμματέα του ΥΝΑ Βαγγέλη Κυριαζόπουλο.
Μάλιστα μία από τις εγκρίσεις αφορά νεοαποκτηθέν πλοίο, το Thunder της Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη.
Υπάρχει όμως προϊστορία στο θέμα των δρομολογίων
Στην συνεδρίαση του Σ.Α.Σ στις 30/10/2019 συζητήθηκε η αίτηση της Fast Ferries για έκτακτη δρομολόγηση του «Τhunder» από 1/6/2019 – 30/9/2019 στην γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Νάξος – Θήρα με καθημερινές αναχωρήσεις από το αφετήριο λιμάνι στις 16:00. Είναι έκτακτη δρομολόγηση γιατί το πλοίο αγοράστηκε και περιήλθε στην κυριότητα της εταιρείας μετά την καταληκτική ημερομηνία για τις εμπρόθεσμες δρομολογήσεις πλοίων που ήταν η 31η Ιανουαρίου 2019.
Για το αίτημα της FAST FERRIES δόθηκε αναβολή για την επόμενη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. Στο μεσοδιάστημα που ακολούθησε η SEAJETS ζήτησε τροποποίηση δρομολογίων του ΝΑΧΟS JET και εκτέλεσή τους στην ίδια γραμμή με το THUNDER , ομοίως στην απογευματινή ζώνη αναχωρήσεων.
Στη συνεδρίαση της 27/11/2019 το θέμα της έκτακτης δρομολόγησης του THUNDER πήρε εκ νέου αναβολή και το ίδιο αποφασίστηκε και για την τροποποίηση δρομολογίων που ζήτησε η SEAJETS για το NAXOS JET.
Τελικά και τα δύο θέματα συζητήθηκαν στην συνεδρίαση του Συμβουλίου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στις 13/12/2019. Εγκρίθηκε το αίτημα της SEAJETS με ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά στις 15:30 και της FAST FERRIES για το νεοαποκτηθέν “Thunder” στις 15:50 με την διαφορά ότι το τελευταίο θα προεκτείνει 3 φορές την εβδομάδα το δρομολόγιου του μέχρι την Ανάφη και δύο φορές την εβδομάδα μέχρι την Θηρασιά.
Πέραν αυτών όμως στην τελευταία συνεδρίαση συζητήθηκαν και έλαβαν θετική γνωμοδότηση τα αιτήματα της Golden Star Ferries των αδελφών Στεφάνου σύμφωνα με τα οποία, το SUPERRUNNER θα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Νάξο – Μύκονο, το ΣΟΥΠΕΡΕΞΠΡΕΣ στην γραμμή Ραφήνα – Τήνο – Μύκονο – Νάξο – Ίο – Θήρα, το SUPERFERRY στην γραμμή Ραφηνά – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος , το SUPERFERRY II με απογευματινές αναχωρήσεις στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος – Πάρος και τα SUPERCAT & SUPERSPEED καθημερινές αναχωρήσεις από Πειραιά και Μύκονο προς Σίφνο – Μήλο – Φολέγανδρο – Θήρα – Ίο και Πάρο.
Παρά το γεγονός ότι όλες οι ανωτέρω τροποποιήσεις δρομολογίων αλλά και η δρομολόγηση του πλοίου THUNDER, έλαβαν ομόφωνα θετική γνωμοδότηση από τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών της 13ης Δεκεμβρίου 2020 εντούτοις η γνωμοδότηση υπογράφηκε από τον Γενικό Γραμματέα μόλις την περασμένη Τετάρτη.
«Αυτή η χρονοτριβή ήταν αρκετή για να πυροδοτήσουν φήμες περί παρασκηνιακών συζητήσεων και ζυμώσεων, οι οποίες πιθανότατα να είχαν ως αιτία αντιδράσεις από ανταγωνίστριες εταιρείες» επισημαίνουν κύκλοι της ακτοπλοΐας στο ΝΜ και προσθέτουν: «Παρά και την υπογραφή της γνωμοδότησης του Σ.Α.Σ από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας, η δρομολόγηση του THUNDER και η τροποποίηση δρομολογίων που αφορά το SUPERRUNNER βρίσκονται ακόμη στον αέρα».
Το έντονο αυτό παρασκήνιο πλαισιώνεται από τις φήμες, οι οποίες όμως δεν επιβεβαιώνονται, που κάνουν λόγο ότι ο Γενικός Γραμματέας του ΥΝΑ Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, προ ημερών υπέβαλε στον Υπουργό Ναυτιλίας την παραίτησή του.
Οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι «οι εταιρείες δεν θα ανεχθούν περαιτέρω κωλυσιεργία στην αποδοχή των ομόφωνων αποφάσεων του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών κι έτσι από την Δευτέρα προετοιμάζονται για δυναμική παρουσία στο Υπουργείο Ναυτιλίας».