Πόσο θα κοστίσει ένα ταξίδι με πλοίο της ακτοπλοΐας

Άκης Αξαόπουλος
27/06/2020 14:58
 
 
 

 

Εν αναμονή, σύμφωνα με πληροφορίες της αύξησης του πρωτοκόλλου επιβατών στο 75% από το 65% από τις αρχές Ιουλίου τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων μελετούν προσεκτικά κάθε κίνηση πριν αποφασίσουν να ξεκινήσουν δρομολόγια με επιπλέον πλοία ειδικά ταχύπλοα. Όλα θα εξαρτηθούν από τις κρατήσεις.

Προς το παρόν τα λίγα πλοία συγκριτικά με τον συνολικό αριθμό του στόλου που ταξιδεύουν δημιουργούν προβλήματα για όσους θέλουν να κάνουν κρατήσεις για Ιούλιο – Αύγουστο. Αν η ζήτηση γίνει σταθερά υψηλή τότε θα ανοίξουν και άλλα πλάνα εισιτηρίων. Θέμα υπάρχει με τις καμπίνες για μακρινά δρομολόγια αφού δεν φθάνουν.

Όσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων η γενική εικόνα δείχνει μείωση έως και 11% στην οικονομική θέση, κυρίως λόγω της μείωσης του ΦΠΑ. Υπάρχουν βέβαια και κάποια δρομολόγια με λίγο τσιμπημένη την τιμή του εισιτηρίου.

1) Για Νάξο το εισιτήριο στην οικονομική θέση κοστίζει 34 ευρώ από 39,5 το 2019. Το ιχ κοστίζει 83 ευρώ φέτος από 88.

2) Για Πάρο το εισιτήριο κάνει 33 ευρώ από 38 και το ιχ 83 ευρώ από 88 ευρώ πέρσι.

3) Για Χίο το εισιτήριο στοιχίζει 39 ευρώ από 45,5 και το ιχ 86 ευρώ από 91 πέρσι.

4) Στη γραμμή Βόλος-Σκιάθος η τιμή του εισιτηρίου είναι 23,5 ευρώ από 26 και του ιχ παραμένει ίδια με το 2019 στα 83 ευρώ.

5) Για μία τετραμελή οικογένεια με καμπίνα και ιχ το ταξίδι προς τη Ρόδο ια της στοιχίσει 335 ευρώ από 357 που ήταν το 2019/

6) Για Χίο το ταξίδι κοστίζει 268 ευρώ από 302 ευρώ πέρσι.

Για τετραμελή οικογένεια με ΙΧ και προορισμό τις Κυκλάδες:

1) Πειραιάς-Πάρος 182 ευρώ από 200
2) Πειραιάς- Σαντορίνη 205 ευρώ από 226,5
3) Πειραιάς-Σύρος 163 ευρώ από΄181,5/

Ραφήνα

Στα δρομολόγια από Ραφήνα υπάρχει αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.

Το 2020 μια τετραμελής οικογένεια και ένα ΙΧ για να πάνε από Ραφήνα σε:

– Άνδρο: 99 ευρώ έναντι 97 πέρσι
– Τήνο: 138 ευρώ έναντι 126 πέρσι
– Μύκονο: 150 ευρώ έναντι 153 πέρσι.

Στην έκδοση μετ’ επιστροφής δεν υπάρχει έκπτωση εκτός αν είναι αυθημερόν, το οποίο βολεύει μόνον αυτούς που πάνε για προσκύνημα στην Τήνο κι επιστρέφουν την ίδια ημέρα. Η πληρότητα των πλοίων είναι ακόμη μικρή.

Σε πλοία με μεταφορική ικανότητα 900-1.000 ατόμων ( πρωτόκολλο 100%) ταξιδεύουν 30-40 άτομα ανά δρομολόγιο.

Υπάρχουν δρομολόγια για παράδειγμα στις δυτικές Κυκλάδες που το πλοίο από Πειραιά ταξιδεύει με 40 επιβάτες και στο δρομολόγιο της επιστροφής μεταφέρει εννέα επιβάτες εκ των οποίων τέσσερις δωρεάν.

Και στις επιδοτούμενες (άγονες) γραμμές οι εταιρείες έχουν οικονομική χασούρα. Η κρατική επιχορήγηση είναι το 75% του κόστους ενός δρομολογίου. Το υπόλοιπο 25% κανονικά θα καλύπτονταν από την πώληση εισιτηρίων. Όμως από αυτό το 25% μέσα στον Ιούνιο καλύπτεται μόλις το 5% από τα εισιτήρια με αποτέλεσμα οι εταιρείες να βάζου από την τσέπη τους το 20%.

 

Πηγή: newmoney.gr

(Visited 1.174 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*