Δύσκολο χαρακτήρισε το εγχείρημα της αεροδιακομιδής ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Νίκος Παπαευσταθίου.
«Η καλύτερη αεροδιακομιδή είναι αυτή που δεν χρειάζεται να γίνει», δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο FM» ο κ. Παπαευσταθίου, εξηγώντας πως το εγχείρημα εμπεριέχει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας και ταλαιπωρίας του ασθενούς, αλλά και του εξειδικευμένου υγειονομικού προσωπικού γι’ αυτό και θα πρέπει να τη χρησιμοποιούμε μόνο ως ύστατη λύση.
«Το ΕΚΑΒ διαθέτει τον ειδικό εξοπλισμό για τις αεροδιακομιδές, δηλαδή τις ειδικές κάψουλες αρνητικής πίεσης. Υπάρχουν 11 στον αριθμό, που είναι αρκετές για να καλύψουν τις ανάγκες. Είναι μια δύσκολη διαδικασία -ειδικά όταν πρόκειται για διασωληνωμένους ασθενείς, όπως ήταν οι τρεις ασθενείς από τη Δράμα- να τοποθετηθούν μέσα στην ειδική κάψουλα, καθώς αυτό πρέπει να γίνει από τον ιπτάμενο γιατρό και την ομάδα. Πρώτα θα πρέπει να σταθεροποιηθεί η κατάσταση των ασθενών στο νοσοκομείο και έπειτα να διακομιστούν στο αεροπλάνο και στο νοσοκομείο. Εμείς είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να διακομίσουμε τους ασθενείς, είτε με C-130 είτε με ελικόπτερο» τόνισε ο κ. Παπαευσταθίου.
Ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ αναφέρθηκε και στην προοπτική χρήσης του τρένου ως μέσου για τη διακομιδή ασθενών σε άλλες περιοχές, σε περίπτωση που δεν θα μπορέσει το υγειονομικό σύστημα της Θεσσαλονίκης να ανταπεξέλθει.
«Ένας από τους τρόπους μαζικής διακομιδής που εξετάστηκε ήταν και το τρένο και αυτό δεν το ανακαλύψαμε εμείς, αλλά είναι κάτι που ήδη γίνεται στη Γαλλία και τη Γερμανία, γι’ αυτό εξετάστηκε η δυνατότητα, εάν χρειαστεί, να μπορέσει να γίνει κι αυτό. Δεν έχει ετοιμαστεί ωστόσο κάποιο τρένο, ενώ θέλω να διευκρινίσω, πως οι ασθενείς που θα μεταφερόντουσαν, εάν υπήρχε η ανάγκη, θα ήταν ασθενείς ήπιας βαρύτητας και σε καμία περίπτωση διασωληνωμένοι ασθενείς», διευκρίνισε.
«Προσπαθούμε σε καθημερινή βάση να περιορίσουμε τη διασπορά της πανδημίας», επισήμανε ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ και υπογράμμισε πως «αν και τις τελευταίες ημέρες τα “νούμερα” είναι σταθεροποιημένα, είναι όμως υψηλά σταθεροποιημένα, η κατάσταση είναι κρίσιμη και δεν επιτρέπει εφησυχασμό σε κανέναν και ειδικά σε εμάς που είμαστε υπεύθυνοι για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό».