Ο νόμος των ΗΠΑ που μπορεί να αλλάξει το ίντερνετ και τα social media

Άκης Αξαόπουλος
01/08/2019 15:03
 
 
 

 

To νομοσχέδιο, αρκετά δραστικό και ικανό να αλλάξει τελείως την εμπειρία χρήσης των social media και του διαδικτύου, έχει για την ώρα βρει συμμάχους και πολέμιους. Εκτιμάται πως αν τελικά περάσει, θα μπορούσε να γίνει παράδειγμα που θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες.

Ο νέος νόμος για την μείωση του εθισμού από τα social media στοχεύει να «χτυπήσει» τεχνικές και χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν και κάνουν πιο ισχυρές της συμπεριφορές εθισμού. Το νομοσχέδιο εναντιώνεται σε «πρακτικές που εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη ψυχολογία ή τη φυσιολογία του εγκεφάλου ώστε να παρεμποδίζουν ουσιαστικά την ελευθερία επιλογής».

Συγκεκριμένα εστιάζει σε τέσσερις γενικές πρακτικές:

– Το απεριόριστο scroll στο Twitter ή το newsfeed στο Facebook, όπου φορτώνεται αυτόματα νέο περιεχόμενο, όταν ο χρήστης πλησιάσει στο τέλος του υπάρχοντος περιεχομένου, χωρίς να απαιτείται συγκεκριμένο αίτημα από τους αναγνώστες.

– Στην αυτόματη αναπαραγωγή, όταν ένας ιστότοπος παίζει αυτόματα μουσική ή βίντεο “χωρίς την θέληση του χρήστη”, όπως στο YouTube και στο Facebook. Το νομοσχέδιο αποκλείει ρητά την αυτόματη αναπαραγωγή διαφημίσεων. Παρέχει επίσης εξαιρέσεις για την αυτόματη αναπαραγωγή μουσικής στις υπηρεσίες ροής μουσικής και την αυτόματη αναπαραγωγή από μια προ-κατασκευασμένη λίστα αναπαραγωγής.

-Στις… επιβραβεύσεις που αφορούν στο πόσο «πιστός» είναι ο χρήστης στην κάθε πλατφόρμα. Αυτές χρησιμοποιούνται κυρίως από το Snapchat με τη μορφή των Snapstreak, τα οποία σημαίνουν πόσο συχνά δύο φίλοι ανταλλάσσουν μηνύματα. Αρκετοί γονείς έχουν παραπονεθεί ότι το Snapstreak οδηγεί σε προβληματική συμπεριφορά τα παιδιά τους, τα οποία φοβούνται ότι η ‘φιλία’ τους κινδυνεύει αν το Snapstreak τελειώσει.

-Στις ιστοσελίδες, που φορτώνουν περισσότερο περιεχόμενο, μέσα σε τρία λεπτά, χωρίς να ζητηθεί ρητά από το χρήστη να φορτωθεί αυτό το πρόσθετο περιεχόμενο. Το νομοσχέδιο έρχεται σε μια συγκυρία που την ίδια ώρα το βρετανικό κοινοβούλιο ερευνά τις λεγόμενες «εθιστικές τεχνολογίες».

Η εν λόγω έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο αφορά και στα βιντεοπαιχνίδια. Μάλιστα, τον περασμένο μήνα, οι εμπνευστές του δημοφιλούς παιχνιδιού, Candy Crush Saga, δήλωσαν στην έρευνα ότι περισσότεροι από 9 εκατομμύρια άνθρωποι παίζουν το παιχνίδι τους για τουλάχιστον τρεις ώρες την ημέρα, ενώ 432.000 έπαιξαν για έξι ή περισσότερες ώρες.

 

Με πληροφορίες από Guardian/The Verge

Πηγή: lifo.gr

(Visited 57 times, 1 visits today)

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*